tisdag 20 september 2011

Att minska inkomsten med mer än 50 procent samtidigt som man ökar sina utgifter är inte som en schlager.

Pjuhs, i dag är jag en trött och otillräcklig mor. Tur att Bossa bara behövde umgås med mig i en och en halv timme efter jobb, före sovdags.

Goda nyheter i stället: på fredag får jag lön. För första gången på ett år! Det ska jag fira med att betala hyran och alla räkningar som inte dras per automatik från Nils konto. Blir gött.


Men nog sagt om fredag, redan i dag, eftersom jag fick lönebeskedet på mejlen (och, ehum, barnbidraget på kontot), firade jag med ett inköp.

Isadoras wonder nail extra long lasting - och framför allt den med wide brush - är för övrigt bästa nagellacket. Håller som ett berg. Varsågoda för tips.

2 kommentarer:

  1. Nä fy fan vad fattig man är!!!! Har ej haft pengar på 3 v!!!!! *uppfriskande*

    SvaraRadera
  2. Eller hur. Man får veta att man lever!

    SvaraRadera