måndag 26 september 2011

All about attribut.

I går bestämde jag mig för att göra en aktiv insats för ett bättre mående. Jag ska börja föra dagbok över olika faktorer som jag gissar hör ihop; intag av energi, träning, sömn, ångest osv. För att kanske se någon trend och för att få bättre styrsel på mitt liv.


I alla fall. För att det här inte ska bli en självhjälps- eller himla GI-blogg så ska jag bespara er "resan mot en kvinnas balans" och sköta den dagboken helt privat, vid sidan av internetz.


Nu tappar jag tråden. Vad var poängen med det här inlägget? Jo, jag ville berätta hur icke-balanserat jag betedde mig när jag fattat beslutet i går.

Jag äger flera olika anteckningsböcker och det vettiga vore att börja skriva i en av dem. Men nejnej, jag kände mig manad att köpa en ny. Och inte bara en ny, utan jag var tvungen att köpa en dyr Moleskin-bok. För med en så fin anteckningsbok är jag ju redan nästan där? Med en Moleskin i väskan är ju skillnaden mellan mig och Niotillfem minimal. Så tänker jag.

Inte särskilt balanserat.

2 kommentarer:

  1. Nej du förtjänar det tycker jag (att ha en moleskin alltså)! Vilken smart idé, jag snor nog den. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Fina du. Är jag det?

    Eter två och en halv dag med Boken mår jag redan lite bättre. Tror på det här.

    SvaraRadera