tisdag 2 augusti 2011

Tipz!

Skulle ha sagt en grej i går, men glömde:

Om ni bara ska lyssna på ett sommarpratarprogram i år, så lyssna på Birgitta Ohlssons. Fan vad bra hon var. Hon pratar bara om sådant som är viktigt på riktigt.

Hon verkar så otroligt supervettig också. Plus att hon är vegetarian och jag tycker att vegetarianer är bättre människor än sådana (som jag) som äter kött. (Veganer är ännu bättre.) Hon verkar bra, helt enkelt. Sedan är hon dessvärre Folkpartist, men man kan ju gilla personer även om man inte gillar allt med dem.

(Ungefär som när Underbaraclara skriver något dunderinsiktsfullt feministiskt bara för att i nästa inlägg berätta att hon "aldrig känt sig närmre Gud" och jag ba "meh...".)

4 kommentarer:

  1. Det där är så himla fint! Att gilla folk, inte TROTS dem av deras sidor som man inte sympatiserar med, utan MED dem. Att inte avfärda folk för att någon av deras åsikter/intressen inte faller en i smaken.

    Min teknikfientlige pappa sa häromveckan med fnys å förakt i rösten: Nu kan man inte rösta på henne heller, spela tvspel, fy fan.


    Angående att Maria Wetterstrand spelar tvspel på fritiden. Jag kände plötsligt att jag förstår om han inte kan rösta alls om kravet är att man ska hålla med den man röstar på i precis allt. Jag blev lite matt. Å kände mig dock väldigt öppensinnad själv.

    SvaraRadera
  2. Ja det är svårt men ju äldre och visare man blir desto mer kan man frånse sådant. Ska lyssna!

    SvaraRadera
  3. Assa, haller med sa himla mycket om den dar "meh"-kanslan hos Underbaraclara.

    SvaraRadera
  4. Motvalls - åh, det är så svårt att lära gamla hundar att sitta. Min pappa har röstat på samma parti jämt av gammal vana, typ, och han vägrar ens att försöka förstå mig när jag försöker prata om vikten av att... ja tänka lite nytt någon gång. Eller rota reda på lite nya fakta.

    Olga - do it!

    Ciinderally - eller hur?

    SvaraRadera