lördag 27 augusti 2011

Sov du lilla snorpaket.

Buhu, vi har nu nattat Bossa i en och en halv timme. Hon vill inte somna. Eller kan inte, kanske. Jag tror att hon är förkyld, för i dag såg jag snor på henne för första gången. Två rännilar, rätt under näsan. Jag trodde nästan att hon inte var kapabel att snora, eftersom hon inte gjort det hittills. Eller så brukar inte bebisar snora? Jag vet inte så mycket.

Usch, nu skriker hon igen.

Nils går in.

Allefall så använde jag sådan där näsfrida på henne och följde upp med näsdroppar. Det hjälpte nog, för efter det tog hon nappen i alla fall. Tror inte att hon kunde andas genom näsan när vi la henne först.

Uu, jag vet inte varför jag babblar om det här. Klart ungar blir förkylda ibland? Men det gör ju så ont! På mig alltså. I mitt hjärta. Att se henne må dåligt.

(Plus att jag hemskt gärna vill äta middag snart.)

3 kommentarer:

  1. Vilken himla bra mamma du verkar vara. Hoppas hon blir bättre snarast.

    SvaraRadera
  2. Men lilla pluttan! (Menar alltså Bossa. Eller kanske dig. Eller er båda.) Förklarar ju varför hon inte var på tiptop humör förut.
    Det är jobbigt med förkylda bebisar. Brukar vara två-tre kvällar/nätter som är värst, då de bara vaknar och gråter hela tiden. Det som funkat här på både Elis när han var bebis, och nu på Harry: höja upp huvudänden på spjälsängen med typ pocketbok eller kudde under madrassen vid huvudänden. Blir lite lättare att andas. Bullar man upp med kuddar rullar de ju bara av kudden. Och sen näsdroppar eller nässpray. Alvedon om de verkar ha ont i hals/öron/näsa. Lite glassmuta. Varmt bad och mjukaste pyjamasen. Och allra bäst funkar det att sova på en förälder som halvsitter. Lagom skönt klockan tre på natten dock.
    Krya på Bossa och hoppas ni får sova inatt!

    SvaraRadera
  3. Hanna - hon verkar redan piggare. Mycket skönt.

    Karin - tack för alla tips! Det där om upphöjt huvvu testade jag i natt och det verkar ha hjälpt.

    SvaraRadera