söndag 21 augusti 2011

Söndag, du mysiga vän.

Kolla fina formarna/skålarna/minitallrikarna jag köpte på Holmens Marknad i dag. Sex för hundrafemtio. Tänker att jag ska bli en sådan som bjuder sina gäster på privata små gratänger till köttbiten i stället för att sleva från en stor form. Eller så kanske jag ska köpa en brännlampa och lära mig göra crème brûlée? Känner mig sugen på framtiden nu. Med mina minigratängformar.

Förutom att kolla second hand-prylar så har vi i dag:

* Bjudit över Jocke på äggröra/bacon/bönor/toast-brunch. Så himla lyxigt att ha en kompis som bor bara ett par hundra meter bort. Man ba "är du hungrig? vi har bacon" och han ba "kommer på studs".
* Cyklat en och en halv mil med Bossa i cykelvagnen.
* Letat efter soffbord till Jocke (hittade inget bra).
* Fikat på kajkanten i Eriksberg.

Nu ska jag ut och springa för första gången sedan... jagvetinteens, så det kommer nog att ömma "lite" i kroppen snart.

Ps: notera hur snabb barnhanden på bilden är. Så sjukt snabb när hon vill ha grejer (som lätt går sönder).

2 kommentarer:

  1. Snygga! & BRA STAVNING av crème brûlée!!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag visste väl att du skulle gilla det.

    SvaraRadera