söndag 7 augusti 2011

Paris, you came back to me ah

I dag sov vi lääänge och kom inte ut för frukost förrän vid 12 eller så.

Sedan tillbringade vi dagen med att traska omkring i Marais.

Stannade och tittade i boken en del. Är som galen i Lonely Planets guideböcker. Brukar alltid leverera och jag köper en för varje resa.

Vi såg mycket snygga hus samt snygga växter på hus.

Och drack några öl då och då.

Dagens näst bästa: besöket på den här butiken.

En second hand-affär där klänningar kostar 10 Euro och där man kan gräva fram fynd efter fynd efter fynd. Jag och Nils köpte: en vinterjacka, en höstrock, ett par shorts/ridbyxor i manchester, ett skärp och en klänning. Summa: 70 Euro.

Lyckad fashion for nothing-shopping måste firas med brewskies.

I morgon fyller den här galningen 30 bast.

Det gjorde jag redan förra året. Men då var jag gravt gravid, så jag tänker fira nu jag också.

Vid halvfyrasnåret fyllde vi upp oss med frites + tillbehör (rumpstek samt hamburgare).

Sedan kollade vi på konst en sväng.

Och därefter gjorde vi dagens bästa: gick in i den här bokhandeln.

Det blev dagens bästa då vi hittade den här. En bok med 30 posters, alla inspirerade av varsin låt. Herregud det är så fint och bra. Ska visa varför vid senare tillfälle. Nu ska vi göra kväll. Vi tänker: god mat och dryck. Jaså?

3 kommentarer:

  1. Jag har en exakt sån där röd mössa som den sexiga damen! Tiggde till mig den på Moline Rouge. Vad härligt ni ser ut att ha! Kram o pöss

    SvaraRadera
  2. men för bövelen va fint och trivsamt!!! sitter här i ett regnigt göteborg (eller GBG-regn för att göra det roligare) och avundas inte alls!!! =) härligt!

    SvaraRadera
  3. DJ - kan tänka mig att den sitter som en smäck!

    Nina - om det är någon tröst så har det regnat varje dag här i Paris också. Fast det är hemskt mysigt ändå.

    SvaraRadera