tisdag 9 augusti 2011

One night in Paris

Sista kvällen i Paris firade vi Nils genom att kontemplera över livet med ett par öl och listskrivande på uteservering.

Sedan åkte vi upp till Montmartre.

Vi hade siktet inställt på en fransk restaurang, men den visade sig vara stängd. Tydligen är Paris överlag ganska auguististängt. Men vad gör det när det ligger en finfin italienare vägg i vägg med det stängda stället. Vi delade på en chark- och grönsaksplatta till förrätt.

Till huvudrätt: magisk pasta med grönsaker. Magisk. Den var så al dente så att den nästan började prata med mig.

Vi avslutade Parisresan på trappan nedanför Sacre Coeur. Öl i tassarna och massa fin utsikt. Väldigt bra grej.

2 kommentarer:

  1. gav min mamma överraskning till paris i 50års present, de åkte strax efter paketöppning i lördas och avslutade på precis samma sätt som er i söndagskväll:) fint. jag är typ så avis så jag dör lite.

    SvaraRadera
  2. Men värsta fina 50-årspresenten ju! Och ja, det är sjukt mysigt att sitta på Sacre Coeur-trappan. Som jag sa till Nils i förrgår: det här är en sådan kväll då till och med U2 på trubadurgitarr låter bra.

    SvaraRadera