måndag 29 augusti 2011

Ny målbild: milen på under 50? Eller 55?

I dag chockade jag alla i min omgivning (Nils) med att gå till gymmet när jag insåg att det var för regnigt för att jogga ute. Jag har inte varit på gymmet sedan i vintras. Därför kändes det helt kursivknäppt att gå dit.

Hur som: jag körde enbart löpband och jag sprang fem kilometer på 24 och 49. Och då gick jag ändå i ett par minuter för att byta radioprogram på telefonen.

Insikt: det är mycket lättare att springa löpband än att springa ute.

Ändå: jag tänker se detta som att jag uppnått mitt mål nu (fem kilometer på under 25 minuter), för att få fundera ut ett nytt.

3 kommentarer:

  1. Fattar ej. H A T A R att springa.

    SvaraRadera
  2. Fasiken va duktig! Ska försöka jag med efter nedkomst.

    SvaraRadera
  3. Olga - ja gud, det är hemskt! Men känslan efteråt, samt att hoppet om en lättare tillvaro tänds, är liksom värd det hela. (Oftast.)

    DJ - do it. Det river gött i kroppen.

    SvaraRadera