fredag 5 augusti 2011

Nojig much?

Från och med i morgon och fram till tisdag ska farföräldrarna passa Bossa över natten (eller ja, nätterna) för första gången. För att de inte ska drabbas av panik har jag förberett en manual. Ja, det var tänkt att det skulle bli en manual, men det blev visst... flera.

Nu tittar jag på vad jag gjort och ställer mig frågan: för vem gör jag det här? För farföräldrarna, för Bossa eller för mig själv?

Dokument 1.

Dokument 2.

Dokument 3, med "för säkerhets skull-information".

Åsså the masterpiece: Bossas mat uppställd i en tidslinje med information om hur varje rätt går till samt viktig "extrainfo" som att man kan komplettera middagen med ett rån med leverpastej på eller kanske en bit frukt. Jag nämner också inte bara en utan två gånger att man måste ta av munstycket på nappflaskan innan man värmer den i micron.

Skjut mig.

6 kommentarer:

  1. Du glömmer inte att dom redan har lyckats hålla minst en unge vid liv...? Hoppas ni får kul!!! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja! Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Ha ha du är så himla skön! Älskar att du bjussar på din gulliga kontrollfreakiga sida.
    Ha det kul!

    SvaraRadera
  4. Debbie - det är sant. Två, till och med!

    DJ - uuu vad fint vi ska ha det. Löver.

    Karin - hehe, tack.

    SvaraRadera
  5. Åh, det är så skönt att inte vara ensam om det här något tvångsmässiga Hitler-draget i personligheten (no offence). Jag skulle lätt kunna göra samma sak när Eila ska ha barnvakt. Lätt.

    SvaraRadera
  6. Var har du geväret?

    SvaraRadera