fredag 19 augusti 2011

Nej, jag vill inte gå på återträff och återträffa dig.

Ah gud sicken terapojtisk afton jag haft. I morgon kommer mina favortibritter på fotboll och lunch och jag har tillbringat kvällen med att förbereda maten med rödvin och This American Life som sällskap. MYCKET skönt. Och jag tror att jag kommit halvvägs på en potatisgratäng som kan bli antingen legendarisk eller bara väldigt såsig.

Jag tänkte också berätta om den här inbjudan som trillade in i går. Det var 15 år sedan jag gick ur nian och nu är det återträff.

Sist det var återträff så åkte jag dit. Faktiskt (?). Men jag ska inte gå nu. Hells to the no.

Grejen var att då, för fem år sedan, var jag skitsmal och hade fräsig stil och jobbade på antingen Expressen eller TV3, vilket klingade rätt fett hos de gamla skol"kamraterna" i östvärmland.

Jag minns det som en revansch av ganska episka proportioner (i mitt huvvu, då) att glida in på Folkets Hus och känna mig snyggare än faktiskt samtliga gamla demoner. Jag vill minnas att en av dem till och med kommenterade med att "jaha, så pingis var visst en bra sport för kroppen" och jag MYSTE. Var också helt världsvan och hängde med Körven och Henrik T (vilka jag inte kände i högstadiet, men lärde känna i gymnasiet) och beställde en flaska vin att dela, i stället för en öl eller ettglasvin. Åh, den kvällen var så high school-film, den. Tänk när han som var populärast av ALLA i stan ba kom fram till mig och "häjj Maröjja (tänk östvärmland, som sagt) hur är dät mäd däjj da?". Och jag ba: "du har aldrig pratat med mig förut, varför vet du vad jag heter?" (alltså jag svarade såklart något trevligt, men jag tänkte så).

Nu: fortfarande mycket post-gravid-kropp här. Och rätt grå och såsig (för att återknyta till potatisgratängen). Ingen lust att visa opp härket.

Så ytlig är jag!

Nämen, jag var alltså supermobbad i högstadiet. Det spelar in. Har haft min återträff redan, liksom.

4 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt i det. F them and feed them beans, som vi säger på den här sidan pölen. För övrigt älskar jag ordet härket, och måste hitta en sammanhang imorgon där jag kan använda det!

    SvaraRadera
  2. Va? Kommer det en återträff till?
    Pinigt.
    Jag var dock inte på den första så jag kanske borde gå nästa år??
    Närrå, skämta.

    Å andra sidan blir det nog rätt bra bloggmaterial av det hele.
    Så det skulle vara för det i så fall.
    Närrå, skämta.

    SvaraRadera
  3. Anna - härke är ett av mina favoritord. Tror att jag snott det från Popmorsan.

    Guldis - men ÅH vad jag skulle vilja läsa dina rapporter från återträffen, asså. Av rent egoistiska skäl vill jag därför att du ska gå. Men det är nästa år för dig, va? Då kanske du hinner jobba upp en förväntansfull pepp? Eller nä.

    SvaraRadera
  4. Jag hinner ju iallfall förhoppningsvis träna bort gravkilo (med PT såklart) och komma dit och skryta att "tränat? Näää, ni vet allt ba rinner av mig"

    Å sen ba: "Nä men jag jobbar ju med känt folk och högt uppsatta näringsidkare va"

    Jag skulle kanske gå - just för bloggens skull.
    Synd att vi inte är av samma årskull. Det hade varit något det.

    SvaraRadera