torsdag 11 augusti 2011

Känslan av att...

... vagnen i vilken min förbokade (och som jag betalat extra för) sittplats till Göteborg inte finns, då SJ sätter in ett hälften så långt tåg som planerat mellan Hallsberg och Göteborg är inte så skön. Känslan alltså.

"Tåget är visst lite extra kort. Vagnarna 4-6 är inte med. Det innebär att vi har lite extra få platser. Så nu gäller det att vi delar med oss!" säger rösten i högtalaren.

MEN JAG SKULLE JU SO-HO-VA PÅ TÅGET JU! Buhu.

Fotnot: inser att det här är en liten sak om man tänker på andra problem i världen. Men just nu ba ...

Ps: det är ganska många som ska till Göteborg i dag. Way out west och så.

2 kommentarer:

  1. Men gumman då... dessvärre ett släktdrag tror jag för jag känner igen det. Tror det (i mitt fall) bottnar i någon slags rädsla för att inte vara till lags, att inte leverera, tro att man måste vara på topp speciellt när det gäller ngt utöver det vanliga och därför låser det sig med sömnen då för att man så gärna vill vara pigg o glad.. Men vet du vad, du får vara hur trött o tråkig du vill o gå hem klockan 23 och du blir älskad ändå, jag lovar!! Ha så kul i helgen, kram kusse

    SvaraRadera