måndag 22 augusti 2011

Ehum, hoppas att hon inte fick i sig så mycket.

Tänk er att följande händer:

* Man vet att barn under ett år inte får äta salt (alls), då deras njurar inte är redo för det.
* Man är på Hemköp med en mycket övertrött och rastlös Bossa.
* Man ger henne något att sysselsätta sig med i vagnen. Något som skramlar.
* Man kommer fram till kassan och ska betala.
* Man märker att sju små vassa tänder kan jobba sig igenom kartong väldigt snabbt.
* Man känner sig inte alls som en supermorsa.

Fotnot: jag använder "man" i stället för "jag" när jag skäms.

4 kommentarer:

  1. Jag tänker spontant på min balkansvärmors min när jag sa "Men du vet bebisar ska inte äta socker och salt överhuvudtaget första året". Om jag säger så här - den minen skvallrade om att det inte alltid har varit på detta viset. Och hennes barn är pigga och friska med hela njurar och fria från diabetes och allt vad man kan tänkas drabbas av.

    SvaraRadera
  2. Usch, det är ju inte ens gott?

    SvaraRadera
  3. Äsch. Jag har hört om en mamma som har en bebis som pillar loss gallret under frysen och ligger där och käkar dammråttor så fort han får chansen! Är ju både opedagogiskt och icke-sanitärt.
    Fast vänta... den mamman är visst jag. Hoppla.

    SvaraRadera
  4. DJ - skönt att höra. Det blev ju ett riktigt prima exemplar av Zlarran.

    Olga - nä, jag vet. Hon borde ju bara "eeew!".

    Karin - hehe. Visst märker man smuts på ett helt nytt sätt post krypande/ålande? Typ på bebis mage, i bebis mun, i bebis blöja (hur det nu kommer dit) etc.

    SvaraRadera