fredag 26 augusti 2011

Det ljuva livets enkät

Jag gör den här enkäten som ligger på Quetzalas blogg.

BRUKAR DU KOMMA I TID:
Ja. Hatar att vara försenad. Folk som är försenade tycker att deras tid är värd mer än andras.
HAR DU BRA KONDITION:
Ganska.
NÄR BLEV DU FOTAD SENAST:
Minns inte.
HUR KÄNNER DU DIG NU:
Mysig. Sov säkert sju timmar i natt och sitter och lyssnar på disk- och tvättmaskinerna och dricker kaffe medan Bossa sover förmiddag. Australia's Masterchef på tv:n och Wordfeud i telefonen.
VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER:
Regnbåge. Jag gillar färg.
KAN DU LAGA MAT:
Ja! Inte fisk eller skaldjur eller stora köttbitar om man inte får använda termometer, men i övrigt är jag riktigt prima.
VAD PLUGGAR DU:
Ingenting.
BLIR DU BRA PÅ KORT:
Om jag är beredd: ja. Annars: GUD NEJ. Har problem med partiet under hakan, hur min mun ser ut när den rör sig samt en del vinklar, om man säger.
NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST:
I går när jag läste ett mejl från min bror.
VAR DET PINSAMT ATT SVARA PÅ DET:
Nej.
HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR:
Ja, jag var ute och sprang och sedan drack jag vin och kollade på Falling Down.
DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN:
Alltid flera glas vatten följt av en kanna (vatten till sexan, sju mått) kaffe med mjölk.
ÄR DU NYTTIG:
Ibland. Jag fattar vikten av att röra på sig och inte äta för mycket skit, men jag tycker samtidigt mycket om vin, cigaretter och ost.
HAR DU NÅGONSIN HAFT NÅGOT JOBB:
Jag har jobbat sedan jag var 12. Skulle räkna efter en gång och kom upp i över 30 anställningar.
ÄR DU BLYG:
Ja, fast de som känner mig skulle nog säga "eh, NEJ", men det är jag visst.
VILKEN TID GICK DU UPP IDAG:
Klockan 8.00. Nils plockade Bossa vid 6.30 (sjusovartiden är visst förbi, men allt efter sex är ändå okej, tycker jag) och väckte mig när han skulle till jobbet.
VILKET TV-SPEL SPELADE DU SENAST?
Mario Cart, tror jag.
VILKET TV-SPEL ÄR DITT FAVORITSPEL?
Zelda. Fast jag spelar bara dataspel (Heroes of might and magic 3).
HUR MYCKET KRÄVS FÖR ATT DU SKA BLI FULL?
4-6 bärs kanske?
HAR DU SPYTT OFFENTLIGT?
Ja, men det var faktiskt väldigt länge sedan.
JAG SOVER:
Väldigt dåligt utan sömntabletter. Med tabletter: mycket bättre. Men kul att behöva ta tabletter hela livet?
VAD SA DU SENAST?
"Så gumman, nu ska du vila."
VAR DU PÅ FESTIVAL I SOMRAS?
Jajamen, Hultsfred och Way Out West.
VEM RINGER DU NÄR DU ÄR ARG/LEDSEN?:
Ingen.
VAD SKULLE DU BEHÖVA NU:
Pengar. Saknar att inte vara pank jämt.
HAR DU SNYGGA SKOR:
Ja, några skor är väldigt fina. Som mina nya "Dancing shoes" från American Apparel eller de skyhöga från Jeffrey Campbell som jag beställde när jag var höggravid och ledsen. Tyvärr kan jag inte gå i de sistnämnda. Kanske borde jag sälja dem? De har ju blivit hemskt populära bland modeblöggisar, di där.
VAD VAR DET FÖRSTA DU SA I MORSE:
"Heeej älsklingar!" (Till Nils och Bossa när de kom och väckte mig.)
HAR DU SOVIT I DIN EGEN SÄNG INATT:
Ja.
HAR NÅGON ANNAN SOVIT I DIN SÄNG I NATT:
Nils.
HAR DU KÖRKORT:
Ja.
ÄR DU ENSAM NU:
Ja, fast Bossa är i rummet bredvid.
VAD SER DU FRAM EMOT MEST DENNA VECKA?
Den är ju snart slut, men... att köpa en blåslampa och laga god pasta följt av crème brûlée till Nils i kväll eller möjligen i morgon kväll. Samt att bruncha med Johan i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar