fredag 19 augusti 2011

Älskade minimänniska, vad är det som är så fel?

Har en, ehum, kämpig dag med bebis. Började så bra och sedan gick det käpprätt. Med hennes humör, alltså. Ja, lite med mitt också. Jag höll på att tappa det helt när jag inte fick regnskyddet till vagnen att funka och råkade vispa till Bossa i frisyren med det så att hårklämman flög iväg och hon var redan sur som det var och jag blev supersvettig och svor och snart säger hon väl sitt tredje ord och det kanske blir något fult.

Allafall. Just nu försöker jag få henne att somna (ja, exakt just nu sitter jag vid datorn och ser om hon kan komma till ro av sig själv, då mina vyssningar mer verkar störa). Hennes reaktion på att behöva gå och läggga sig? SÅ JÄVLA ARG. Men hon har nog inte varit så här trött sedan stan brann, så förr eller senare så.

Vill ni spela Wordfeud mot mig när hon sover? Jag heter Pingismaria.

4 kommentarer:

  1. Nu kanske hon inte sover längre (håller tummarna för att hon gör det, dock, för din skull!), men jag startar ändå en match när jag slutar jobbet om en halvtimme! Älskar Wordfeud!

    SvaraRadera
  2. Lätt vi ska spela! Bitterfittan kommer lägga till dig!

    SvaraRadera
  3. Va? Är det som Betapet?

    SvaraRadera
  4. Anna och Bitterfittan - woho!

    Olga - jajamen. Det är gratis och gravt beroendeframkallande, så om du har en sånndär smartphone så gört.

    SvaraRadera