söndag 24 juli 2011

When the cats are away

Nils tog med sig Bossa och drog till Halmstad i går eftermiddag för att ge mig lite luft och sedan dess har jag gjort det här:

* Hängt på stan med Anton. Kaffe, pratiprat, handla 30-årspresent etc.
* Ätit thaimat och kollat True Blood och fisit högt i soffan.
* Dragit en hotellbar/krogrunda med Liselott. (Gothia, Heaven 23, Flying Barrel, Smaka.)
* Lagat brunch till Anton (äggröra, bacon, bönor i tomatsås, tabasco, pannkakor med sylt och glass, kaffe, juice, donuts).
* Gått på lägenhetsvisning med Liselott och Stefan.

Sedan Bossa kom har jag inte varit ensam i vår lägenhet mer än en halvtimme här och där. Nu sitter jag hemma själv och har en av mina favoritdagar. Jag flyttar lite på tavlorna i vardagsrummet. Plockar med grejer. Slår in något paket på ett "extrafint" sätt. Pillar med bilder. Dricker läsk. Lagar mina klänningar. Lyssnar på senaste This American Life (handlar om breakups - väldigt fint avsnitt).

Det är jättebra nu. Och i morgon kommer min familj hem. Det är också jättebra. Jag är mycket lugnare nu. Jag älskar att gå runt och pilla med grejer ensam. Lugnet som kommer, mmmm.

Inlägget illustreras med fördel med bild på "typisk sak jag gör när jag är ensam och tänker efter". Tvättar min Bowie-tygpåse för hand och inser att "det var tur" då den tydligen färgar av sig urmycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar