fredag 29 juli 2011

This morning

Nils drog till Köpenhamn och så vidare mot Amsterdam vid 5-snåret i morse. För att inte väcka mig och Bosseriet sov han i andra rummet. Därför var jag helt ensam i natt när Bossa valde att - i mitt tycke omotiverat - vakna och sedan vara vaken och snacka mellan halv tre och fyra.

Efter en halvtimme gick jag upp och gjorde i ording varm mjölk till henne. Hon har inte käkat på natten sedan hon var en minibebis och ska väl inte göra det egentligen, men vad fan. Orka vara konsekvent i svinottan. Hon höll hur som helst ändå låda i en timme till.

Allefall, det enda som höll mig vid liv under uppesittarnatten var tanken på att hon skulle sova lite längre än vanligt på morgonen sedan. Kanske till åtta?

Det blev inte så, om man säger, och nu - en timme efter uppstigning - sitter jag och lurar på exakt hur mycket kaffe jag kan dricka för att vakna till liv nu men ändå kunna somna om när Bosset ska lura förmiddag.

Ps: tanken på att jag är a single parent och inte får sova ut alls de närmsta fem dagarna får mig att vilja röka crack.

5 kommentarer:

  1. skickar en tanke, har också varit vaken sen kl 6. "mysigt". bebis har dock somnat om, men inte jag. lyckan. ehm.

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag lider med dig, de där nätterna är hemska.
    Somnar man sedan om med bebben så känns det precis som att man blivit överkörd av ett tåg eller nåt.
    Sen känns det sköt att höra att vår lilla tjej inte är ensam om att vara vaken i bland och hålla låda!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Åh vad segt gumman...... kan/vill du inte åka "hem" o få all inclusive några dagar?

    kram kusse

    PS; E älskar B

    SvaraRadera
  4. Ewonne, det där är så himla taskigt. Att kroppen sömnvägrar när man har chansen. Skönt på något vis att höra att vi är fler som sitter och inväntar nyhetsmorgon med sömnstirriga blickar.

    Förresten så tänker jag redan på när det blir vintertid och man går upp säg 5.30 och så är klockan visst 4.30 i stället. Rys. (Ja, jag är sjuk i huvudet som redan tänker på det.)

    Jenny - precis den känslan. Ett stort, tungt tåg. Det är så svårt att vara en rolig, lattjig och kreativ morsa då.

    Kusse - örker inte ta mig till Värmland. Hade varit något, annars.

    Vad mysigt att Ella har pratat om Bossa! Hon är så himla rolig, Ella. Säger så roliga saker och är överallt hela tiden.

    SvaraRadera
  5. Jäklar alltså. Varje dag vid fyratiden räknar jag ner till att solrosen ska komma hem å ta över. Jag har fortfarande inte varit ensam med Edith över natten ensam hemma i stan (borta räknas inte riktigt för då finns det alltid andra där). Fattar inte hur jag ska orka sånt. Inställningsfråga antar jag.

    SvaraRadera