måndag 11 juli 2011

Ömsom sömnsnack, ömsom illvrål.

Buhu, jag sitter på nedervåningen i Nils föräldrars hus och lyssnar till Bossas tjöt. Nils mamma har suttit med henne i cirka en timme och försökt natta.

Det var ju röven att hon skulle vara exceptionellt svårlagd i kväll. Vill ju att svärmor ska fixa det like a walk in the park.

Nu funderar jag på om jag ska gå upp och lägga mig i.

Obs: inte för Bossas skull, henne går det ingen nöd på. Jag lider med svärmor.

Samtidigt: vi ska ju lämna Bossa i Halmstad och åka på resa snart, så förf eller senare måste det ju funka med nattningen utan a little help från mom and dad.

Vi kör kompromisslösning: Nils smyger in med en flaska varm mjölk i rummet.

2 kommentarer:

  1. Ja vad är det för sensor bebisar har som gör att de känner på sig när de verkligen INTE ska vara svårlagda???
    Grattis på bröllopsdagen :-)

    SvaraRadera
  2. Jamen, varför är det så? I går tog det en halvtimme för Nils att natta henne. Är lite rädd för hur lång tid det ska ta för mina föräldrar som ska ha henne i helgen när vi är i Hultsfred... Som bonus är hon extremt svårmatad nu också. Fest!

    SvaraRadera