måndag 4 juli 2011

Jag måste vara sjuk, sjuk sjuk sjuk

I går kväll gav jag bort min sovmorgon, trots att jag vunnit den ärligt och snyggt på schack. Tyckte synd om Nils som verkade trött. Är inte det otroligt snällt? Borde inte jag belönas med ett pris?

Jag tycker det.

Men säg, varför straffade min kropp mig då med att inte kunna somna i går? Typ alls. Gick och la mig vid elva och slocknade någon gång efter att det blivit ljust ute. När händer det? Fem?

Det var "ett par jobbiga timmar där". Himla ångest. I natt var jag lite som George i Six Feet och trasslade in mig i tankar om att allt som folk i allmänhet och jag i synnerhet håller på med om dagarna är helt värdelöst om vi inte först gör något åt all skit i världen. Svältkrigorättvisoråhelvete.

Himla ångest.

Plus att Bossa ville gå upp strax efter halv sju i morse. Himla trötthet.

3 kommentarer:

  1. Usch det låter jättejobbigt!
    Kan du inte se om du kan engagera dig i Rädda Barnen, Röda korset eller liknande så att du känner att du gör något viktigt och på så vis kan dämpa ångesten?

    SvaraRadera
  2. Det är jobbigt. Och jag borde göra massa saker. Jag skänker pengar ibland, men inget regelbundet. Det är ju egentligen helt stört att jag inte gör det. Ska börja. Ska också uppsöka en läkare på onsdag. *hoppas få bukt med den psykiska ohälsan_80*

    SvaraRadera
  3. När jag inte kan sova gör jag outfits i mitt huvud. Av ren utmattning, har ju så mycket kläder i min garderob, somnar jag sedan. Testa? puss och kram hoppas du mår bättre snart.
    Sara w

    SvaraRadera