söndag 3 juli 2011

Detox

I dag har jag gjort en classic Mary och reagerat på en veckas dekadens (eller i alla fall en vecka utan grönsaker) genom att:

* Inte låta en enda snabb kolhydrat slinka in i käften.
* Storstäda badrummet (dvs. städ inklusive skrubb av badkar och golv).
* Tvätta och vika cirka tusen plagg, handdukar och lakan.
* Få ett bryt på Nils för att det är så rörigt i vår lägenhet (tog absolut ingen hänsyn till det fullt normala i detta då vi kom hem från en campingsemester i går).
* Städa lägenheten tillsammans med Nils (det är så härligt fritt och lekfullt att vara gift med mig).
* Handla och fylla Bossas skafferi och vårt kylskåp.
* Göra situps.

...

Men nu ska jag laga sausage carbonara och dricka coca cola. Någon måtta får det vara.

2 kommentarer:

  1. Äsch sådär gör jag också. Flippar ut när vi kommer hem från en resa över att det är stökigt. Städar, packar upp, tvättar under hysteriska former och skäller på folk i min omgivning.

    SvaraRadera
  2. Hehe, skönt att höra att jag inte är ensam.

    SvaraRadera