onsdag 6 juli 2011

Dagen, eller: väldigt intressant information om mitt liv

05.00 - Vaknar hemma hos Gabriella och Michael i Kungsbacka. Går upp och dricker vatten.

05.05 - försöker somna om, men tänker att "eftersom Bossa ändå vaknar när som helst så är det ingen idé".

06.00 - Somnar om.

06.10 - väcks av Bossa. Går upp och blandar till en flaska ersättning. Matar'na i sängen och hoppas att hon ska somna om.

06.20 - inser att det är dags att kicka igång dagen och går ner till vardagsrummet och hänger med en mycket pigg Jack och en mycket trött Michael. Älskar ändå när man har någon att dela morgonskiftet med.

08.00 - trycker i en portion gröt i Bossa och går och lägger mig med henne igen. För första gången sedan hon gick från spädis till bebis somnar hon mellan mig och Nils i storsängen. Urmysigt!

10.45 - lämnar huset och går mot tågstationen.

11.00 - inser att vi missar tåget. Testar Freeport för första gången medan vi väntar på nästa. Provar Whyred-jeanshorts. Är för fet för deras största storlek.

12.00 - hemma i Göteborg. Köper lunch på Briggen på vägen hem.

13.30 - vårdcentralsbesök, tar äntligen tag i mina sömnproblem. Får träffa världens finaste pensionerade läkare (som går in och jobbar ibland, "när de behöver hjälp") och får massa bra hjälp. Vill ta med honom hem.

15.00 - matar Bossa med mellanmål och tar med henne och Nils för att köpa ny hårddisk till mig samt för öl på Kinos uteservering.

17.30 - går hem och ger Bossa middag.

17.45 - får besök av Tant Johanna.

18.30 - cyklar till Landala Torg och möter upp Slynkören för jingelinspelning för P3.

20.00 - hemma, äter upp resterna av Nils och Jockes hämtmiddag.

Nu - kollar tecknad film med Nils och Jocke.

Där har ni det! A day in the life of.

3 kommentarer:

  1. Min man har ätit Provapan (tror jag det heter) ett milt sömnmedel. Hans problem är egentligen inte att somna, utan att somna om om han vaknar på natten. På de här pillren sover han som en bäbis.

    SvaraRadera
  2. kom mä tips, vad sa gubben?

    SvaraRadera
  3. Jenny - har haft dem, men de funkar inte på mig. Plus vill inte ha något som hjälper hela natten nu när jag måste vara Bossaredo då och då under småtimmarna. Vill bara få hjälp att kunna somna första gången.

    Natalie - alltså det största var väl egentligen att han tog mig på allvar och var så himla mild och empatisk. Hade nästan byggt upp en känsla av att jag skulle bli utskrattad för att jag kom med himla lyxproblem.

    Plus att han skrev ut sömntabletter som känns bra och att han rekommenderade en el grejer jag ska kolla upp. Och så gjorde han EKG på mig för att jag skulle få veta att det inte var något fel på mitt hjärta. Skönt att få veta.

    SvaraRadera