fredag 22 juli 2011

Best (and worst) of Hultsfredsfestivalen 2011

Antal sedda akter: 5 (Suede, Dum Dum Girls, Thorsten Flinck, The Tallest Man on Earth, Morrissey.)

Bästa scenupplevelse: The Tallest Man on Earth (särskilt när han sjöng duett med sin flickvän (?) Amanda Bergman (Idiot Wind), det var så fint, så fint).

Bästa människorna vi träffade: våra husvagnsgrannar Stoffe och Nettan som vi hängde med mest hela tiden. Skitroliga.

Bästa maten: det grillade som Stoffe och Nettan bjuckade på. Inne på området åt jag mest... urs var det. Varför valde jag alltid tex mex eller thai före Smålandsrullen? Är jag dum i huvudet?

Sämsta människan vi träffade: Fredrik som följde med till vår husvagn och som visade sig vara rasist. Men bra grej med det: jag, som är så himla konflikträdd, bad honom dra åt...

Värsta missbedömningen: restiden Göteborg-Åsa (där vi hämtade husvagnen)-Tranemo (där vi hämtade Cathrin)-Hultsfred. Vi kom fram så sent på torsdagen att vi missade typ alla band vi helst ville se. Men äsch.

Största saltet i såret - att jag blev sjuk redan på fredagen samt att bilen kraschade på hemresan.

Dum Dum Girls. Nils nya frikort (ja, alla fyra).

Liselott är en rolig vegetarian. Äter mest sådant här.

Stoffe och Nettan.

På väg hem. Vi har egentligen ingen aning om vad vi ska leta efter, men man öppnar ju gärna huven när det ryker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar