måndag 4 juli 2011

Att köpa nya tuttar

Jag läser att min like (det är nästan läskigt så mycket sammanträffanden vi har att göra med här; Värmlandsursprung med journalistutbildning och efterföljande kvällstidningsjobb på varsin kvällsis samtidigt, gifte oss med varsin Halmstad-bo med föräldrahem i Söndrum, fick barn samma vecka osv+) Susanne har fått tillbaka sina gamla goa perfekt rundade bröst så här ett par månader efter amningen.

Min spontana känsla är såklart GRATTIS. Fantastiskt härligt hur kroppen kan återhämta sig.

Men om jag ska prata om mig, och det brukar jag ju göra här, så kan jag kortfattat säga att jag inte fixar penntricket längre. Jag klarar inte ens cykelpumpstricket.

Om man säger.

Det är olika, det där!

Men jag har tagit min egen tjur vid hornen i dag och blivit min egen lyckas smed. Jag gick nämligen och köpte en behå för över fyrahundra spänn på ett ställe där de mätte mig och hängde med in i provrummet så att jag verkligen fick rätt storlek (75D, btw, hello!).

Jag har aldrig tidigare i mitt liv spenderat mer än en hundring på en behå.

Nu ska jag aldrig mer köpa behåar på något annat ställe än Change.

Amen.

Bonusinfo: har stått och beundrat min hylla i helfigursspegeln flera gånger i dag. Nils skrattar, men erkänner att "det ser faktiskt mycket bättre ut nu".

7 kommentarer:

  1. Åh men Change är helt underbara! Extra bra är det när de har "Köp 2 - betala för 1" + den underbara funktionen att de kan spara strl så att ens respektive äntligen(!) kan köpa ett snyggt set i rätt färg till födelsedagen, morsdag eller som ögongodis :)

    SvaraRadera
  2. Christ, jag trodde på riktigt att du skulle köpa ett par nya boobs! Många av mina vänner, som nu skilt sig och befinner sig på marknaden igen (OBS! Deras definition, INTE min) har börjat spara pengar till nya bröst. Deras ensak, så klart, men lite scary är det allt.

    SvaraRadera
  3. Vad är cykelpumpstricket?
    Undrar
    Anders och Sara_har_googlat_oss_blå

    SvaraRadera
  4. Camilla - indeed, bra affär.

    Jenny - haha, det hade varit något det. "Bossa, är man inte nöjd med sitt utseende så är det bara att göra lite nip and tuck. Inga problem!"

    Anders och Sara - det är när till och med cykelpumpen säger till dig att "de där är inte så uppnosiga längre, de".

    SvaraRadera
  5. Change är toppen. När du är redo för en högre topp är det till Gustav Mellbin i Gamla Stan du ska...

    SvaraRadera
  6. Debbie - åh, ännu mer fancy, alltså? Vet inte om jag vågar, för det känns verkligen som att "once you go dyr-behå, you never go back".

    SvaraRadera
  7. Ja så himla fint med bra bh. En sån kan förvandla det mesta. Mina bröst kommer knappast bli vad de var. Från mitt gamla 75 C till amningens 70 H å nu tillbaks på 70E. Hoppas innerligt att de ska minska ytterligare men är samtidigt rädd att det bara kommer vara tunna små skinnpåsar som hänger å dinglar. Å även om de kommer bli snygga i bh - har ett presentkort på triumph som ska utnyttjas på sikt - så vill jag ju att de ska vara fina nakna också. Å KÄNNAS fina. Det är min stora ångest, att brösten bara känns barnmat å inte sex å mys längre. Kan det också gå över?

    SvaraRadera