fredag 10 juni 2011

Kan hon inte bara börja prata så att jag får veta vad hon vill ha?

Bebis, min bebis, the way you make me feel. Gud vad jag är dålig när det blir knas med Bossas rutiner. Hon brukar ALLTID somna cirka två timmar efter att hon stigit upp och då sova mellan en och två timmar och sedan dra ett liknande sovpass på eftermiddagen. Däremellan lunch och mellanmål och därefter middag och sedan välling i sängen.

I dag ba: trött två timmar efter uppstigning (as usual), men somnar först närmare 12 (i stället för klockan 8), utan att ha fått i sig lunch, och sover sedan TRE timmar. Sedan någon form av lunch/yoghurt/smörgås/you name it-fest vid en tid då hon borde vara utsvulten, men då hon ändå var kräsen. Sedan: superövertrött vid 18-tiden.

Höll henne vaken till kvart i sju och la henne sedan i sängen, varpå hon vägrade välling och förvandlades till baby gone wild. Nils hade vid det laget stuckit till Halmstad och jag tänkte att DET KOMMER ALDRIG ATT GÅ HON KOMMER ALDRIG ATT SOMNA.

Sedan, som om någon slags sov-gud slängde John Blund-pulver över'na bara däckade hon vid halv åtta och nu sover hon som ett mys och jag har fått bajsa med en ny tidning och ska nu jobba lite och sedan dra en film eller kanske kolla lite Six feet under och få ett glas vin och jag älskar livet igen.

För en halvtimme sedan: panikslagen mamma som tänker att hon är sämst i världen på bebis.
Nu: mycket nöjd mamma som tror att hon fixar allt.

Så kan det vara. A day in the life of, osv.

3 kommentarer:

  1. Asså fyfan rubriken. JA!!!!!!!!!!!!!!!!

    Nu har jag ju inget kolik-trauma (ännu ...) men jag blir galen när hon skriker och man ba vad Vad VAD????????????? och gör allt så ba eskalerar skriket. Huuuuuuu!!!!11

    SvaraRadera
  2. Det är så himla hemskt.

    Jag hoppas att hon kommer ihåg den där första tiden när hon väl börjar prata så att vi kan få lite svar.

    SvaraRadera
  3. Eh jag har hört att de minns från 3 års ålder bara. :C

    SvaraRadera