lördag 18 juni 2011

Ett rop om kvällen till bebiskännare där ute

Nu undrar jag en sak. Jo, det är så här att Bossa är ju sjuk och det betyder att hon varken vill äta eller kan komma till ro för att sova. Efter att ha försökt få henne lugn nog för sömn cirka hela dagen somnade hon klockan 16 och nu, såhär strax före 19, sover hon fortfarande.

Min fråga är: betyder det här att hon sover för natten nu, eller kommer hon att vakna strax och vara pigg för lek resten av kvällen eller gud hjälpe natten?

Så, nu ska jag laga middag till mig och Nils. Älskar att laga lördagsmiddag. Har också kommit på två ledord/valspråk som alltid är med mig när jag lagar mat:

1. Var inte rädd för svartpepparn.
2. Ost är gott till allt.

8 kommentarer:

  1. feber brukar betyda enormt mycket sömn. Till och med för mina ungar som aldrig sover. Låt henne sova! Jag inbillar mig att de blir friska under sömnen också.
    Glöm inte att ge henne extra att dricka!!! Viktigt!

    SvaraRadera
  2. Tack, jag hoppas att du har rätt. Hon sover fortfarande och det känns ju om att hon borde sova massa.

    Vi har stoppat pipmugg med vatten i käften på henne hela dagen och ibland har hon svalt några klunkar. Hon drack också cirka en halv deciliter mjölkersättning i morse och en halv till innan hon somnade vid fyra. Hoppas att det räcker. *googlar*

    SvaraRadera
  3. En bombsäkert tecken på att det ändå är ok är att hon inte kräks upp det ni ger henne att dricka! Slutsats: dricker hon + att febern går ner av alvedonen = snart frisk unge.

    SvaraRadera
  4. Min sjuka-barn-erfarenhet är att de sover hur mycket som helst när de har feber. Att de sover hela dagen behöver inte betyda att de är vakna på natten. Min 6-åring är fortfarande så när han får feber, ligger däckad i soffan ett dygn eller två.

    Hoppas hon blir frisk snart och att kvällen blir bra. Vi ska kolla på denna http://www.imdb.com/title/tt1092026/ och se om det är nåt att ha.

    SvaraRadera
  5. hear hear! på ost & peppar alltså. jag har samma ledord, och gläds åt det faktum att min stora unge häromdagen vid maten även han nöjt sa att han älskar allt med ost. bra där, guldklimpen.

    SvaraRadera
  6. Jenny - den har gått ner! Tror vi. Hon är åtmistone svalare nu. Tänk om man till och med kan flabba lite med henne i morgon? Hoppas!

    Karin - skönt att höra. Hoppas att det gäller även för vår kotlett. Hur var filmen? Vår (Sucker Punch) var så JÄVLA dålig.

    Jennie - men han är ju så fin, Ebbe! Bästa killen, vare sig det gäller rosa byxor eller ost.

    SvaraRadera
  7. Den var rätt kul men ungefär 25 minuter för lång. Tycker det ska lagstadgas att tramsiga komedier håller sig inom 90 minuter.
    Ska undvika Sucker Punch då.
    Såg även Trassel ikväll med storbarnet. Den var riktigt bra faktiskt, fast jobbigt att Måns Zemmerlöv gjorde rösten för han har så fånig låtsasdialekt. Det blir härliga tider förresten, när ni kan kolla på långfilm med Bossa!

    SvaraRadera
  8. Åh, jag älskar trassel! Fast jag såg den på engelska (när bebis somnat) och då slapp man ju Mums-Mums.

    SvaraRadera