torsdag 9 juni 2011

Berlin, dag 4

Sista dagen i Berlin blev min favoritdag. Vi gjorde så himla mycket! Ska visa lite. Vi började till exempel med att gå på ett museum vid Potzdamer Platz. Det låg i det enda gamla huset (det enda "överlevande") i Berlins nyaste kvarter och man fick ringa på en klocka för att bli insläppt och sedan ta hissen upp.

Där fanns en superknasig utställning med till exempel det här konstverket som är ett ballongfyllt rum.

Man fick gå in och känna efter och det gjorde vi. För mig var det lite av "face my fears" eftersom jag hatar när ballonger smäller.

Om ni vill göra ett eget ballongrum så finns det instruktion här. Varsågoda!

Annan knasig grej var den här installationen.

Och det här, som jag skulle vilja ha hemma. Fatta snygg bård! Det är massa parfymflaskor med skiktade vätskor.

Och den här livmodern tyckte jag mycket om.

Tyvärr fick man inte känna på den, men det fanns bild på konstnären i den och man ser ju hur skönt det skulle vara att ba mmmmm.

Efter konsten drog vi till Mauer Park i Prenzlauer Berg och söndagsloppisen där. Så fort vi kom in på området var det ba "ÖL OCH KÖRV I MIN KÄFT NU TACK!".

Sedan gick vi omkring och pillade på saker och köpte några grejer (visar sedan, tog visst inga bilder) och sedan dog vi nästan av hetta så vi lämnade marknadsstånden (kanske cirka 2 000 till antalet, det är den största loppisen jag sett) och gick ut på gräset bakom marknaden. Med öl i tassen, då.

Vi gick mot den amfiteaterliknande scenen. Där är det karaoke varje söndag. Det är en australiensare som kommer dit med högtalare och laptop och så vidare på sin cykel. Han fanns där när jag och Henrik var i Berlin 2008 och kör fortfarande. Nu hade han utökat med en assistent, till och med.

Och det var sjukt mycket folk runt scenen, trots att det var cirka 80 grader i solen. Men man kunde köpa kall öl, så det gick bra.

Medan vi väntade snackade vi med den här killen. Han heter Anthony Georgis och har en gammal och en ny kamera och massa googleträffar. Här tar vi bild på varandra. Sedan tog jag lite smygbilder när han jobbade och mejlade till honom. Tänkte att han skulle tycka om det, men jag har inte fått svar än.

Sedan drog det igång och ni ska veta att den här tjejen var så inihelvete bra. Hon körde Seven nation army och efteråt såg vi att urmånga kom fram till henne med visitkort osv.

Mellan låtarna kikade vi lite på bilderna vi tog i en automat.

Och pratade med tjejen som satt bredvid oss. Hon kom från Barcelona och blev så glad när en på scenen sjöng Wonderwall, för hon förlorade oskulden till den låten. (Min sådan låt är Killing me softly med Fugees.)

Efter karaoken var vi ganska dästa av all sol och öl, så vi åt mat och drack läsk en stund. Sedan gick vi förbi en bar där man fick spela pingis.

Och därefter avslutade vi kvällen på gayklubb i Schöneberg. Det var lite ekivokt där inne, om man säger, så det var inte läge att ta bilder. Men en grej var vi bara tvungna att plåta och det var ägarnas "house dog" som drog ett vil vid en strippstång. Anton tog den och jag kallar den "Dog in red fog".

Ps: en oväntad grej som hände på klubben var att jag gick upp och sjöng "Because the night" i mikrofon. JAG ÄR JU ALLDLES FÖR BLYG FÖR SÅDANT EGENTLIGEN!!! Efteråt var känslan så bra, så bra.

4 kommentarer:

  1. känns som det var mycket av detta...http://www.youtube.com/watch?v=HTN6Du3MCgI

    SvaraRadera
  2. Modigt med karaoken, applåd för det och för bra val av låt!

    Obs, jag förlorade oskulden till ljudet av denna film (4 real)

    http://www.imdb.com/title/tt0212985/

    :C

    :D

    SvaraRadera
  3. Stefan - you said it! Det var väldigt mycket sådant. Kanske tio stycken? Några fick jag inte komma in på dock :C

    Anna - hahaha, jag dör, det är ju helt fantastiskt!

    SvaraRadera
  4. Alltså, flaskorna är inte parfym, utan AuroSoma. Googla!

    SvaraRadera