söndag 8 maj 2011

Saker det inte pratades om på föräldrautbildningen

Hej,

nu har jag några frågor av kroppslig karaktär:

1. Jag slutade amma för tre månader sedan. När ska jag sluta laktera?

2. Jag har vägt runt 65 superlänge nu. Innan jag blev gravid vägde jag alltid runt 60. Blir man kroniskt tjockare av att ha fött barn? (Obs: vet att det tar tid att "bli som förr", men nu har det ju gått sju månader och jag tränar mer nu än innan jag blev på tjocken.)

3. När jag till exempel joggar känns det ibland som att någonting (en ny bebis?) ska trilla ut ur mig. Kommer det alltid att kännas så?

6 kommentarer:

  1. hoppas ngn kan ge dig svar! (Själv har jag bara en fransk bulldog som jag, trots att jag släpar runt på honom som en liten bebis, inte har fött själv:)

    SvaraRadera
  2. Ja urs, det är läskigt det här med pos-gravidkroppen. När ska den "återgå"?

    Franska bulldogar är för övrigt väldigt bra hundar. Love them.

    SvaraRadera
  3. Knipövningar.
    Don't forget!

    SvaraRadera
  4. Jag glömmer hela tiden! Måste skärpa mig.

    SvaraRadera
  5. OMG! Jag vill nog få medicin som avstannar mjölken. Hoppas de skriver ut det om jag ber sött. F ö tänker jag att jag går ner så länge jag ammar...det motiverar mig lite men är kanske inte sant...

    SvaraRadera
  6. Jag kan nog egentligen ännu mindre än du beträffande barn för jag fick mitt första barn bara för några dagar sedan men jag hade en vad som barnmorskorna kallar "svär förlossning" och fick därför spendera tid och prata med en sjukgymnast. Hon rekommenderade mig att ta en paus och sätta mig ner när det känns som om allting "håller på och trilla ut" att fortsätta utan paus i ett sådant läge förvärrar tydligen situationen. Knipövningar är ett måste för övrigt. Kanske att du skulle kunna kontakta en sjukgymnast själv för att få mer personliga råd? Lycka till!

    SvaraRadera