torsdag 5 maj 2011

Retail spree

På senaste bebisnyttfronten kan jag meddela att Bossa nu drar storlek 74.

Detta ställde till det för oss, då vi fram till i går endast ägde två bodys och två byxor (presenter från mormor och farmor) i storlek 74. Det räcker ju cirka en förmiddag för bebis av Bossas bajs- dregel- och matkladdskaliber.

En annan sak som gällde fram i går var att jag (ja, nu skriver jag "jag", för när det gäller shoppa prylar till bebis är det "jag" och inte "vi" som gäller och det har ingenting att göra med att jag är qvinna och han man utan endast att det är jag som är föräldraledig just nu och tar hand om sådant) inte riktigt shoppat kläder till Bossa förut. Visst, någon pyjamas där och en varm jacka där, men jag har aldrig haft ett så stort behov av att köpa kläder till henne som nu. När hon var ett nyhetens behag fick vi ju så sjukt mycket kläder av alla att vi inte behövde handla själva.

Allefall. Det jag ville komma fram till var att jag köpte ganska många Bossaplagg och att jag lärde mig att det är MKT kul att shoppa bebiskläder.

Köpte en ny skötväska också, av bara farten.

7 kommentarer:

  1. Fint!!! och en kånken är ju suveränt bra som skötväska... DET ska jag försöka komma ihåg den dagen det behövs! Snyggt och praktiskt liksom!

    SvaraRadera
  2. Många av Bossas plagg finns i Juliad garderob med och en Kånken som skötväska var nästan obligatoriskt i Majorna ;) I Kungsbacka verkar hag vara ganska ensam om den.

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken fin väska! Ska köpa en likadan, men så där illgul tänkte jag. det blir dagiskånken. lätt.

    SvaraRadera
  4. duee den där bodyn med kameran var riktigt fin. vart hittade du den?!

    SvaraRadera
  5. Nina och Ewonne - do it! Jag tänker att den kommer att bli snyggt sliten lagom till Bossa börjar på dagis, också. Mkt praktiskt.

    Camilla - haha, ja jag har sett ett bra gäng Kånkens på barnvagnarna i Majorna/Linné.

    Mamma JW - Lindex.

    SvaraRadera
  6. snygg kamera-body! *peppar på ett fotande barn*

    SvaraRadera
  7. Jag kan intyga att den där ryggan är väldigt praktisk med sittunderlägget. E har haft sin som dagisryggsäck i snart fem år nu, lagom till utflykter och sånt. Så den är inte bara gullig och retro menar jag ;-)

    SvaraRadera