tisdag 31 maj 2011

Nej, det var ingen vanlig dag.

I går, alltså. Herre vad roligt det var att fylla år. Jag ÄLSKAR ju uppmärksamhet och presenter, inser jag. Kanske inte rakt igenom sympatiskt att vara sådan, men what the what. Gud vad fint det var. Så här såg det ut:

Dagen inleddes med presenter från Nils. Fick sådana där fina muminmuggar som jag önskade mig.

Och lyxnagellack! Fatta impad jag blev när jag öppnade och såg att det var opi och i bästa gula nyansen. Visste inte att han hade sådan stenkoll. (Visade sig att han fått lite hjälp av tant Johanna.)

Sedan brunchade hela familjen Hellbjörn på Egg and Milk.

När Nils dragit till jobbet och jag och Bossa kommit hem la jag Bossa och sedan spelade jag dataspel och drack kaffe resten av förmiddagen.

Och lyssna på den här: vid 11.30-rycket VÄCKTE jag bebis. Who does that? She be crazy? Nä, men allvarligt så kan hon ju inte sova bort hela min fölsedag, väl?

Eftersom Bossa också "fyllde år" och blev åtta månader i går så fick hon testa ny mat. Med bitar i. Dom: MYCKET skeptisk.

Jag tyckte däremot mycket om min lunch. Nils kom och plockade upp oss (vi har lånat bil ett par dagar) och tog med oss på pizzalunch.

Bossa åt mest tax.

Sedan hängde jag hemma hos Ylva och Marre och fick den här korgen fylld med allt jag tycker om. Jag ba "LIIIP" för att Ylva är så fin och för att det var sista gången vi sågs på tre månader eftersom hela hennes familj ska till Bali över sommaren och för att... efter sommaren är det slut på våra föräldraledigheter och då kommer vi mest troligt inte att hänga minst en gång i veckan längre och det känns... så himla sorgligt allting. Älskar Ylva. Ps: hon köpte de här prylarna innan jag la upp min önskelista på bloggen. Hon känner mig så väl.

Marre kan nästan gå själv. Jag tog lite inspirationsbilder till Bossa.

På väg hem från Ylva hämtade jag ut den här planschen (eller litografin om man vill vara fin) som vi haft på inramning. Två konstiga grejer som hände under besöket på ramverkstan:

1. Inga av mina kort fungerade, trots pengar på det ena och kredit på det andra. SKAMMEN! SVETTNINGARNA! Hatar sådant. Var fullt av folk där inne också jag ba "eh, det var konstigt?" och kände hur alla ba tänkte att jag inte hade stålar. Jaja, fick en faktura i stället och betalade den så fort jag kom hem.

2. Han som stod bredvid mig vid kassan tittade på min tavla och ba "ja, jag har ju äkta konst här". Vem säger så, liksom?

Och så ringde de från mitt jobb och sa att jag kunde komma förbi och plocka upp en iPad som de ville ge mig i födelsedagspresent. Skoja. Alla fick en.

En klassiker när det kommer till bebis: Bossa tyckte mycket om emballaget.

Jag hade fått massa rolig post, också, såg jag när jag kollade brevlådan.

Det var en ny bok att recensera för Olles tidning.

Och ett fint kort från farfar och farmor.

Och ett superfint paket från min kusin Sven-Åke. En egengjord t-shirt till Bossa och...

... en härlig bok som hon genast slukade.

Och det här, som var det finaste. En bild föreställande min moster Anna-Britta och jag, då jag bara var en månad. Jag saknar Anna-Britta mycket, mycket.

När Nils kom hem från jobbet tog jag lite middag. Ägg på rostis + öl.

Sedan gick jag på Slynkörsrep (vågade inte plåta) och efter det satte jag mig på Pusterviks uteservering och inväntade Liselott. Kurt dök upp med henne.

Men han skulle bara säga hej och gick hem med Stefan. Så var det bara jag och Liselott och några öl och snacketi-snack och hemskt mycket mys. Här är Liselott lite ledsen över att hon köpte exakt samma muggar som Nils gav mig, men i övrigt var det inga sura miner. Tvärtom! Lovar.

Liselott tyckte att jag också skulle vara med på ett hörn. Hejhej! Det här var en av de bästa dagarna någonsin. Avslutade med ett avsnitt av Six feet under med Nils och ett glas rött när jag kom hem. Mums på det.

4 kommentarer:

  1. my gawd, vilken dag! Bara att gratulera (igen). Fattar inte det där med "äkta konst", det hade väl du också, eller? Och en ipad? Craazy! Jag tar med min padda nästa gång vi ses så kan du få tips på appar att skaffa :)

    SvaraRadera
  2. Tant Johanna31 maj 2011 11:01

    Underbart! Nils valde färgen helt själv så jag ska inte ha all cred :)
    7:e juni har jag opponering på morgonen, får man titta förbi direkt efteråt? Blir nog strax före lunch. Saknar er!

    SvaraRadera
  3. oh jag älskar din födelsedag. vill kopiera och klistra in lördag den 11 juni när det är min tur. vill också ha muminmuggar och brunch och öl och ägg osv. ehm ja sen ursäkta, grattis i efterskott får jag säga också

    SvaraRadera
  4. Lovely! Vilken underbar dag!
    Och muminmuggar kan man ALDRIG ha för många av. Perfekt att ha dublett av nån också om Bossa råkar dänga en i golvet.

    SvaraRadera