onsdag 11 maj 2011

Hoppas att minst en av dem livebloggar

Förresten, en rolig grej nu är att tre personer vars bloggar jag läser är på vippen att föda barn. Verkligen sådär exakt när som helst. Undrar om Olga, Ewonne och Lisa läser varandras bloggar?

Ett tag satt jag och funderade på om jag skulle gissa/tippa vem som föder först. Men sedan kom jag på att det vore ju en konstig tävling att anordna mot mig själv?

Men hur som helst så är allt väldigt spännande. Jag minns som i går hur... Nä, ska inte börja. Min förlossning är ju old news. Läs om ovanståendes i stället!

9 kommentarer:

  1. Ja, NU läser åtminstone den ena av dem de andras bloggar, THANK YOU. Känns mkt mkt skönt att inte vara ensam om att vara besatt av förlossningar som analkas. (Och hej förresten! Såg att du skrivit för länge sedan om min blogg och jepp, jag kommer ihåg skitväl att vi gick i samma klass såklart, och nu läser jag din blogg tvångsmässigt apaofta, för jag gillar den skitmycket. Hej då!)

    SvaraRadera
  2. I wish att det var när som helst. 1 cm öppen vs 3 dagars smärta känns orättvist. Kanske är öppen 10 cm om en månad.

    SvaraRadera
  3. Samt att jag inte vet hur din började och så? Hade du förvärkar?

    SvaraRadera
  4. Lisa - gölle dig! Jag gillar ju din.

    Olga - men gud, en centimeter på tre dagar? NOT FAIR! säger jag.

    Hm, jag berättade nog aldrig så mycket om min förlossning nu, inser jag (förutom att jag la upp the occasional bild under själva händelsen). Det blev ju så himla dramatiskt när hon väl kom ut att jag glömde att rapportera om upptakten.

    Allafall, jag hade förvärkar flera månader i förväg, men mest in case of ansträngning (typ måla om). Innan Bossa kom ut hade jag väl värkar i kanske 30 timmar. Oklart vilka av dessa som var för- och vilka som var "på ricko".

    SvaraRadera
  5. Nä det är ej roligt. Men nu verkar det komma igång lite, kankse. Har i alla fall 3 på 10 minuter.

    SvaraRadera
  6. verkar ej att funka att live blogga från min mobil men tror jag åker in snart i alla fall.

    SvaraRadera
  7. Jag läser Lisas och Olgas bloggar :) Tror dock inte att det blir någon liveblogg, men självklart massor av iphone-foton. och detaljerad redogörelse av hela förloppet när jag hämtat mig.

    SvaraRadera
  8. Olga - alltså det är så sjukt spännande, det här. Tänk att du just nu kanske ligger där och drar i dig lustgas och fnissar och skriker och får en bebis. Herregud.

    Ewonne - åh, hoppas på många bilder!

    SvaraRadera