lördag 28 maj 2011

They will know us by the trail of kött

Hela familjen Hellbjörn befinner sig sedan i går i Halmstad. Här kommer en lista över vad som varit bäst hittills:

* Öresundstågskonduktörskan som lät oss åka på våra biljetter som egentligen gällde för en tidigare avgång (som vi missade pga sen ankomst med sj-tåget från Karlstad).

* Att dricka rödvin och kolla på Flashdance i går kväll. (Nykter i en vecka - oändliga sträcka. Skoja.)

* Att lalla runt på stan (eller ja, köpcentra utanför stan) ensam med Nils i dag samt att köpa bebisgrejer på ett av köpcentraställena (ny babymonitor som var SVINDYR, så jag hoppas att den får Bossa att sova som en lullig säl av bara farten, parasoll till vagnen, hörselskydd).

* Att ta ett bad och läsa GP och dricka en kall Nils Oscars-öl för mig själv alldeles nyss.

* Att låta Bossa härja fritt i gåvagnen i stort hus med massa ledig golvyta. Hon blev nästan helt knäckt av hur roligt det var att springa fram och tillbaka.

* Känslan av att jag och Nils och Nils bror snart ska gå på samma steakhouse som sist vi var i Halmstad. Köttfest = har späkt mig hela dagen = very, very excited = har till och med gjort mig till med eyeliner.

Gjort mig till med eyeliner.

3 kommentarer:

  1. Wild Wild West! Min kompis åt ett kilo oxfilé där förra sommaren...

    SvaraRadera
  2. Herregud. Jag åt tre hekto oxe i går och känner mig fortfarande helt fylld av djur.

    SvaraRadera
  3. Oj smink ja!! Borde man prova.

    SvaraRadera