söndag 22 maj 2011

Grandparents of the year

Jag tar med mig ungen och sticker till Värmland i morgon för att låta morföräldrarna få en veckas Bossados.

Att åka tåg med Bossa ensam innebär en del planering. Tajma med hennes sovstunder, packa så att man inte dör stora kånka-döden osv.

Men en grej med att åka hem till mina föräldrar är så fantastisk. Det är deras stash av bebisprylar som nu består av:

* Spjälsäng + sängkläder/täcke/kudde till bebis.
* Barnvagn.
* Barnmatstol.
* Diverse leksaker.
* Bilbarnsstol (tyvärr är Bossa för liten för den, så jag får ta med babyskydd, men ändå).

I kväll åkte de dessutom till stor-Coop och bunkrade upp med barnmat, blöjor, mjölkersättning, gröt, välling, mellanmålsgrejer, fruktpuréer osv.

Är de inte the bomb?

Bonusinfo: häromdagen köpte de en ny bil och slog till på en kombi "så att alla barnbarn och barnvagnar får plats".

Börjar det bli en aning sjukt nu? Nä, fortfarande fantastiskt tycker jag.

3 kommentarer:

  1. De är fantastiska! Det är så himla skönt när alla de där sakerna finns på plats. Ha en skön vecka! Kram Kusse

    SvaraRadera
  2. I luuuv it. Så himla skönt att slippa släpa på resesäng och vagn på tåget. Ba "upp i babybjörnen med dig, så drar vi!".

    SvaraRadera
  3. Min mamma syr grejer och sms:ar varje dag.

    SvaraRadera