tisdag 3 maj 2011

Det som jag inte gjort på länge

Gissa vad jag sitter och gör nu? Jobbar!

Jag har tänkt några gånger att "attans att jag inte har ett jobb där jag kan gå in och extraknäcka under föräldraledigheten om andan faller på".

Det är svårt att gå in och duttjobba som projektledare någon gång ibland, liksom.

Men! Sedan kom en kollega till mig på den geniala saken att jag ju faktiskt kan ta på mig lite skrivjobb. Sådant där som man kan pyssla med om kvällar och helger till exempel.

Så nu sitter jag här och skriver texter som går bra att skriva om kvällar och helger (alltså texter som inte kräver intervjuer).

Bra med detta: extrapeng till sommaren samt att kunna spare_på_föräldredagera.

Extra bra med det där om extrapengen: cykelvagnen vi vill köpa kostar som en mindre bil nästan. Extrapeng = MKT välbehövligt.

3 kommentarer:

  1. Men det är banne mig inte det mest kreativa av uppdrag:-) Jag tror jag snart kan skriva de här texterna i sömnen. Men, jag håller med dig. Goa slantar!

    SvaraRadera
  2. Gumman, kolla Blocket efter begagnad vagn! Kram kusse (PS: rummet bokat, vet dock inte om jag är i stan den helgen, ni kan ju bo där ändå, vi hörs om det)

    SvaraRadera
  3. Jenny - jag gillar sådana här jobb! Att sitta och nöta/mata, liksom. Kanske för att det inte lämnar så stort utrymme för att göra fel så länge man är noggrann.

    Johanna - Har kollat Blocket, men det är lite skralt utbud där. Men gud vad fint att du bokat rummet! Hoppas att du är i stan, för vi vill ju träffa dig såklart. Säg till så fort du vet.

    SvaraRadera