onsdag 4 maj 2011

Det blir bättre

Det här nya, att Bossa kan leka en stund på egen hand (så länge hon ser mig), öppnar upp för en helt ny typ av föräldraledighet. I give you: göra vad man vill när ongen sover!

Tidigare satte jag fart med blixtstädning så fort Bossa slocknat. "Få lägenheten att se någorlunda sanitär ut på kortast möjliga tid så att jag hinner sitta vid datorn och götta mig en stund innan bebis vaknar" kallade jag den leken.

Nu kan jag fixa alla akuta (allt är relativt osv) hushållssysslor medan Bossa är vaken och sedan, när hon sover, är JAG fri för lek.

I dag, till exempel. Innan klockan blev tio gjorde jag följande (förutom det vanliga som att mata, byta på, klappa och leka med bebis):

1. Vek ihop torr och ren tvätt och hängde upp våt tvätt (Bossa lekte på sin filt på golvet).
2. Tömde och fyllde en diskmaskin (Bossa lekte i sin gåvagn i köket).
3. Plockade i ordning och torkade av köket (Bossa öppnade lådor och hittade grejer att stoppa i munnen).
4. Gick til Hemköp och handlade diverse (Bossa satt upp i vagnen och iakttog).

Nu sover hon på balkongen och jag ska jobba lite. (Samt äta frukost och läsa bloggar.) ÄLSK PÅ DEN HÄR NYA TILLVARON, SNÄLLA VAR SÅ HÄR ETT TAG NU!

Bossa under punkt nummer tre.

6 kommentarer:

  1. vad fin hon är din lilla bossa

    SvaraRadera
  2. Njut! :-) ....själv är jag mest pinsam nuförtiden....

    Fann din blogg precis , jag återkommer. :-)

    SvaraRadera
  3. Johanna - hej och välkommen. Fin blogg du har!

    SvaraRadera
  4. Åh va söt hon är!!! Och så skönt det låter ändå, med en sötis OCH lite semi-egentid!!!

    SvaraRadera
  5. Nina - vad söt DU är som säger att hon är söt. Och JA thank god för att hon äntligen kan roa sig lite på egen hand.

    SvaraRadera
  6. Men det är ju ingen uppoffring direkt att säga att hon är söt, hon charmar ju vettet ur en med sina lockar, goa kinder och den där lite bestämda blicken!!! En sån bebis ska jag beställa när det är dags tror jag minsann! =)

    SvaraRadera