fredag 6 maj 2011

Att ha fredag ska vara som en schlager

Ja, här sitter jag med en ganska fräsig ny färg på klorna och pillar med bilder.

När Bossa kom bestämde jag mig för att börja framkalla bilder varje månad. Ivrigt kastade jag mig över uppgiften och de tre första månaderna var jag ett under av flitig bildbehandlare och framkallerska. Oktober, november och december månads bilder finns nu prydligt organiserade i två tjocka album, med bildtexter till varje bild.

Sedan tappade jag det och nu ligger jag fyra månader efter. Tre, alldeles strax, för jag är på vippen att lägga in en januaribeställning.

Speaking of januari, så här såg Bossa ut då. Can't believe it osv. Lillalilla.

Lite av ett nonsensinlägg det här, kanske?

Jag avslutar med mer struktur i form av en lista. Jag kallar den mina fredagsplaner.

Mina fredagsplaner:

* Beställa bilder från Fujidirekt.
* Städa badrum.
* Mata bebis.
* Hänga med Ylva + Marre och förhoppningsvis Gabriella + Jack.
* Gå ut och gå med bebis.
* Gå på after work på mitt jobb. Kanske med bebis.
* Äta något gott ur en takeaway-låda tillsammans med Nils (obs: detta hänger i luften, har inte stämt av med Nils än).
* Spela lite Heroes of might and magic.
* Kolla på något avsnitt av Six feet under.

Så!

1 kommentar:

  1. Har hittat en superbra grej istället för att framkalla, klippa och klistra själv. Photohome. Skickar länk till två album jag gjort. Laddar hem mjukvara, håller på och "redigerar", går att pausa och spara ner, göra om osv. Sen skickar man det på framkallning och får hem en bok i brevlådan.

    SvaraRadera