lördag 23 april 2011

Vesterbro FTW

När vi kom fram till Köpenhamn i går insåg vi att hotellet låg cirka 0 meter från tågstationen, i bästa Vesterbroområdet. Vi checkade in och med den här bilden vill jag visa att i har balkong på rummet. Väldigt gött är det.

Sedan drog vi till det första cafét vi hittade och åt det här + öl.

Sedan skulle vi "bara vila lite". Vaknade två och en halv timme senare och älskade livet. Jag sov så hårt på Nils att han fick märken. Bilden föreställer Nils sovande knän. Men man kan nästan tro att det är en stjärt om man tittar snabbt, va?

Sedan gjorde vi oss snygga jag och tog en mkt stel dagens outfit-bild.

Vi siktade på Fläsketorvet. Där heter alla ställen någonting med kött. Och så kan man köpa kökssaker till fags?

Vi drack kluriga öl...

... och åt gris. Eller Nils gjorde. Jag åt polenta.

Sedan gick vi till pub Spunk på Istedgade. Där får man röka inomhus! Det är ju egentligen inomhusrökförbud på restauranger osv. i Danmark, precis som i Sverige. Men vissa ställen bara smackar upp en "rökzon"-skylt och så verkar det vara okej.

Älskar deras Spunk-kanna.

Jag valde cirka tio låtar på jukeboxen.

Sedan, vid halv tolv eller så, blev jag supertrött och behvöde sova. Lite fail på det. Trodde att jag skulle kunna hålla ångan uppe längre eftersom vi sov på dagen. Menmen, i dag kommer det att gå bättre. Sov säkert tio timmar i natt. Ps: ser ledsen ut på bilden, men jag var glad. Jag ÄR glad. Puss!

6 kommentarer:

  1. oh gud så gött. särskilt avis på all öl. och på fågeljacka. och sovstund. första trippen längre bort för mig och oscar efter ebbe var till berlin. efter att ha vandrat runt hela dagen skulle vi också "vila lite" innan vi skulle ta oss an berlin natten. somnade runt 1900 - vaknade 12 timmar (!!) senare. utvilade som aldrig förr men ändå..BESVIKELSEN SKAMMEN OSV. letade efter tisha typen " åkte till berlin & allt jag gjorde var att sova". glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Du är såååå värd detta. Både bärs och cig och sömn!

    SvaraRadera
  3. Kul med Köpenhamn! Jag och S var där förrförra helgen och bodde också 0 kvarter (eller ja, 1 för att vara exakt) från tågstationen. Det var iof lite otäcka kvarter, mycket porrklubbar och knarkare. Mitt i stan liksom, jag blev lite överraskad. Hett tips: åka motsvarighet till paddan-båt! Värd rundtur, sen vet man vart man ska gå och titta på fina hus. (Ninja-)Daniel som tipsade, btw

    SvaraRadera
  4. Låter som en trevlig påsk, men var tog Bossa vägen?

    BTW angående hotellet, ligger inte typ alla hotell i cph förutom de Angleterre typ så att man kan pissa på huvudbangården?

    SvaraRadera
  5. Bossa är med mormor och morfar i Göteborg.

    SvaraRadera
  6. Fy fasen vilken härlig helg! Vi tänker också åka till Köpenhamn i sommar. Kommer sikta på typ exakt samma hittepå. Skönt med mor och farfäräldrar som kan avlasta/ge ny ork åt trötta småbarnsföräldrar! *jippie för mina egna*

    SvaraRadera