torsdag 28 april 2011

Livet.

Ni vet när man tänker att "nu får jag inte glömma att nyckeln sitter där" och så gör man det. Det hände mig i dag. Glömde att mina nycklar att i soprumsdörren och fann mig utelåst från vår gård samt port och fick ringa hem Nils från jobbet.

Detta, och det faktum att jag i går inte frågade Nils hur det gick på hans löneförhandling (glömde bort att det var i går trots att vi snackade om det i förrgår och trots att jag visste att det var en big deal) gör att jag känner mig som världens sämsta fru nu ungefär.

Nä, ovanstående + att jag i morse bytte sovrum och säkert SUCKADE när Bossa började snacka vid femsnåret gör att jag känner mig lite som världens sämsta fru.

Eller det ovan + att jag är rätt tråkig i allmänhet nu. När gjorde jag något extra roligt eller överraskande för Nils? AGES ago.

Sådant tänker jag på i dag. Och så svettas jag en hel del. Det är liksom april och jag svettas som jag gjorde i juli förra året. Och då var jag höggravid. Det måste vara för att jag är ovan vid värmen, va? Det ordnar sig sedan, va? Tänkte ju vara en fräsch och sval person i sommar (kontra nästan 90 kilo och med elefantfötter förra året).

Och så tränar jag och den här på att krypa. Vi tror båda att det händer snart. Hoppas. Hon blir så himla sur när det inte funkar. (Men det ser hemskt gulligt ut.)

4 kommentarer:

  1. Du har väl såvitt jag vet gett din man tillåtelse till att åka till Alperna en vecka och dessutom gett honom barnfri helg genom att åka till Värmland - hittills i år! Tycker att du verkar vara världens bästa fru.och att det är du som ska få något extra roligt och överraskande.
    Mvh hade hellre tagit ut skilsmässa än låtit mannen åka skidor en vecka utan oss!

    SvaraRadera
  2. Jo, det förstås... Tillåtande, ja, men särskilt kul att vara med tror jag är ett nej ofta nu.

    SvaraRadera
  3. Fast är inte det grejen med att bli förälder. Man blir lite blåst, trött, tråkig och har väääldigt låg nivå during bråk. Asså mot alla utom sitt barn.
    Ett tag, sen är man back in business 10 ggr klokare, coolare, snyggare och liksom bättre. Jag tror det är biologi!

    SvaraRadera