måndag 18 april 2011

Livet! (Du kom tillbaka till mig.)

Den här veckan alltså. Mmmm. Låt oss sammanfatta den i en lista! Jag kallar den... höjdpunkter vecka 16:

1. Påskhelgens stundande Köpenhamnsresa. Jag och Nils ska bete oss som ungdomar i dagarna två, medan bebis hänger i Göteborg med mormor och morfar. LÄNGTET PÅ DET HÄR ÄR SÅ ENORMT. Jag kan nog tillägna ett helt inlägg till vad jag längtar efter mest med Köpenhamnsresan (korv, öl, sova osv).

2. Att sluta diska hela livet. Mellan klockan 10 och 14 i dag kommer några från Tretti.se och installerar en ny diskmaskin i vårt kök.

3. Att lyssna ihjäl mig på The Head & The Hearts debutplatta. Vi hade tänkt handla den under record store day i lördags, men eftersom vi befann oss i Halmstad så fick det bli i söndags (här tror jag kanske liter fördomsfullt attt det skulle vara svårt att hitta nya Sub pop-släpp i Halmstad).

Kolla! Bossa gillar också The Head & The Hearts platta:



5 kommentarer:

  1. Hej Maria!

    Jag heter Anna och jobbar med bland annat omvärldsbevakning på tretti.se. Jag hittade din blogg via en sökmotor och ville bara passa på att skriva lite :)

    Hoppas att installationen och leveransen går bra idag, det är ju superskönt med diskmaskin! :)

    Hör av dig vid funderingar,
    Mvh
    Anna
    (anna.mollberg@tretti.se)

    SvaraRadera
  2. Låt mig även rekommendera The Fresh & Onlys, som gjorde i mitt tycke en av förra årets bästa skivor som jag helt missade då, men nu lyssnar järnet på

    SvaraRadera
  3. Anna - vad snabba ni är! Med omvärldsbevakning, alltså. Ja, med att leverera diskmaskiner också. Killen och mannen som var här nyss var supertrevliga. Synd bara att de inte kunde göra maskinen "startklar", men det verkade ju som att man var tvungen att ha rörmokarkompetens för den saken.

    Anonym: *hehe*

    Ola - har inte hört talas om. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Hej igen,
    Såg din kommentar nu, idag var jag inte lika snabb ;) Fick även ditt mejl som jag har svarat på.

    Ja vi får hoppas på att allt löser sig! Fort, så att du får använda din fina diskmaskin :)

    Vi hörs av snart igen!

    Mvh
    Anna på tretti.se

    SvaraRadera