söndag 24 april 2011

Köpenhamn you came back to me, ah

I går lullade vi in till stan och inledde dagen med det här goda. Älskar konceptet brunchtallriken. Köpenhamnare är duktiga på den.

Sedan kikade vi i massa second hand-affärer. Ett av mina bästa weekendreseknep är att googla var i staden man hittar second hand-butiker och/eller gaybarer. De kvarteren brukar vara mysigast att hänga i.

Den första butiken var så bra att min hjärna kokade över.

Vädret var cirka det bästa jag stött på.

Så det var himla skönt att bara strosa och titta på fina gamla hus/kyrkor.

Jag provade en hatt på Urban Outfitters. Köpte den ej och ångrar mig lite nu.

Nils hittade fina Bossaleksaker på ett superdyrt ställe.

Vi googlade fram en gata där det skulle ligga extra mycket second hand-ställen. På ett av dem hittade Nils den här väskan som han blev helt tossig i. Jag trodde att han skojade.

Men han glömde den snabbt när han hittade den här koftan. Fin va? Sitter som en smäck.

Och jag hittade drömcykeln! Men det hade kanske varit lite väl. Att släpa med sig på tåget osv.

Sedan blev det skoj, för när vi slog oss ner för att pausa med öl och toabesök satt delar av Slynkören vid bordet bredvid! Liten värld, va? Vi satte oss och hängde med dem ett tag, men jag tog inga bilder. Man kan ju inte bara slänga upp kameran i ansiktet på folk hur som helst. Men så här såg det ut på toan!

Mitt emot ölstället låg en butik som sålde den här till mig för 175 kronor. Den kanske visar lite mycket av post-gravidputet, men det gör inte så mycket tycker jag. Det kan få putas lite.

Sedan slank vi in på en irländsk pub på Ströget och kollade när Liverpool slog Birmingham med fem noll.

Eftersom Nils ÄLSKAR Liverpool firade vi segern med att gå tillbaka till hotellet och äta de godaste chips jag någonsin ätit.

Och så duschade vi och gjorde oss fina.

Sedan ölade vi på balkongen en stund och funderade över kvällen.

Vi bestämde oss för att käka på ett ställe i närheten av Vega. På väg till restaurangen gick vi förbi de finaste tapeterna. Ge mig? Alla?

Vi kunde sitta ute och äta och det var såklart en succé. Sommar, liksom!

Jag åt oxfilé med sällskap.

Sedan blev det ändå lite kyligt på uteserveringen, så jag fick en irish coffee.

Efter middagen barhoppade vi på Istedgade och hittade vår drömbil. Om vi någonsin skaffar bil så måste det bli en sådan här.

Vi avslutade kvällen på Spunk, där vi också hamnade i går. Bartendern kände igen oss och visste vad vi ville ha. Fint.

Det ligger tatuerarställen överallt kring Spunk och vi funderade en stund på om vi skulle göra något. Så här kanske?

Eller så? Fast det blev inget. Strax efter ett var Nils (!) trött och ville hem. Det var alltså inte jag, utan Nils, som vek ner styret först. Händer nästan aldrig. Allefall så gick vi till hotellet och kollade lite Six Feet Under innan vi somnade. All and all så var det en sjukt bra lördag.

3 kommentarer:

  1. Gud vilka härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Känns som om jag är med er. Men en grej (från en som bisarrt förtjust i tatueringar): man får inte tatuera fingrarna!!! Enda stället på hela kroppen man inte får gadda.

    SvaraRadera
  3. Ting - det VAR härligt. MKT fin påsk.

    Jenny - jag är med dig på den och vill nog även lägga in halsen i kategorin "ej ok".

    SvaraRadera