onsdag 6 april 2011

Jag tänkte ta en med kött, men det var svamp på den

I dag hängde jag och Bossa med Kristoffer och Henny på A Bite.

Det är ett café som kör hela vägen med sitt 70-talstema. Inget fusk någonstans.

Till exempel så finns det ingen himla kaffe latte på menyn. "Va som fölk, beställ kaffe med mjölk", liksom.

Och så finns det tidstypiska spel och TV med VHS i barnhörnan.

Och det bästa: smörgåstårta på bit! Massa sorter. Jag tog vegetarisk.

Jag själv gick också in i konceptet, så att säga, med min 40 år gamla vagn och bebis i ärvda 70-talskläder. Ska det va så ska det va, tycker jag.

4 kommentarer:

  1. Åååh deras radiokaka är to die for :D

    SvaraRadera
  2. Åh vad nice. Är trött på latte, kaffe med mjölk är ju mycket vettigare.

    SvaraRadera
  3. oh gud så gott vegsmörgåstårtabit på café det måste ju gå att finna i malmö med tycker man äälskar smörgåstårta

    SvaraRadera
  4. Camilla - älskar att de bakar radiokaka.

    Karin - lite mer rejält, liksom. (Fast jag är en lattelover också. Eller ja, jag dricker i princip kaffe i vilken form som helst. Hell, ge mig en kaffe i fast form och jag sänker den.)

    Jennie - det känns som att det borde finnas, ju.

    SvaraRadera