torsdag 14 april 2011

I was hungry then, it was way back when, I was really really into music

I går motade jag ångesten i grind med sortering av skivor. Klassiskt knep.

För den nyfikne kan jag meddela att:

* Vi har flest skivor som görs av artister som börjar på s (78 stycken).
* Nils äger flest skivor av Ash (14 stycken). Därefter kommer Pavemenet och Modest Mouse (sju vardera).
* Jag har flest skivor av David Bowie (sex stycken).
* Flest dubletter (alltså där min och Nils musiksmak möttes bäst när vi flyttade ihop) finns bland Wannadies- och Weezerplattorna.

Vi har förresten byggt på våra stringhyllor med ett par bokhyllor samt ett skrivbord, så att Nils får en datahörna i vardagsrummet. Nu är Bossas rumt tömt på sladdar, datorer och allmänt sunk (det står typ jämt gammal mat, ölburkar och disk där Nils har sin datahörna) och nu kan vi börja inreda hennes nya sovrum på riktigt. Jag tänker att hon ska börja sova själv efter påsk. *hoppas*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar