söndag 17 april 2011

I hate myself and I need a bath

Ni vet skamsköljningen när man säger något som bara är så_fel? Hände precis. Dör.

Träffade bekantas bekanta som var över från London och hälsade på. Det var supertrevligt och söndagspub och happy-go-lucky fram till dess att en av dem skulle visa vad hon köpt i Göteborg under dagen.

Två saker gjorde att jag gjorde bort mig:

1. De andra i sällskapet skrattade "hjärtligt" när de sa "look what Juliet bought!".
2. Juliet slet sedan fram en läderpung med vargar på (trodde jag).

Med andra ord uppfattade jag det som att hon köpt en högst "ironisk svensk souvenir" varpå jag utbrast "oh my god, that's ugly!".

Men hon hade inte alls köpt en ironisk svensk souvenir. Hon hade, efter många års letande, hittat ett kinesiskt "wine skin" att ge till sin bror i present.

Hon var urnöjd.

Jag var ett as.

Om jag kunde krångla mig ur situationen? Nej.

Om jag borde ha hållt mig från att utbrista "that's ugly!". Ja.

Hatar mig själv och min stora käft. Tyst bara.

4 kommentarer:

  1. F**K! Vad jobbigt, stackars dig! Det finns inte mycket tröst att erbjuda mer än att jag varit där och gjort det mer gånger än jag vill minnas.

    SvaraRadera
  2. Haha, fy fan vad jobbigt!

    SvaraRadera
  3. Vissa saker lär man sig aldrig.. Ett kinesiskt vadå förresten?? Kram kusse

    SvaraRadera
  4. Jenny och Jenny - det var det! Gick omkring och utbrast "NEJ" för mig själv hela kvällen i går...

    Johanna - det är som en kåsa i skinn som man tydligen ska dricka vin ur. Ser ut som något till exempel Bilbo Bagger skulle ha med sig på vandring.

    SvaraRadera