onsdag 6 april 2011

Hygien 2.0

Heja mig! Kom på värsta beautyknepet. Jag har inte duschat i dag och tänker inte göra det förrän i kväll, eftersom jag ska ut och springa när Nils kommer från jobbet. Men eftersom jag är extrafet i (på) huvudet ser mitt hår helt otvättat ut efter endast en dag utan dusch och i eftermiddag ska jag och Bossa ut och fika bland folk och då kan man ju inte gå omkring och vara helt STRIPIG heller.

Allefall, jag märkte att min lugg är mycket oljigare än resten av håret och kom på att jag kan ju tvätta endast den. Så sagt och gjort och nu ser jag inte supertrashy ut längre. Tjoho!

Det bästa är att det går på en minut under kranen i handfatet och bebis kan stå i sin gåvagn och titta på under tiden.

4 kommentarer:

  1. Jag som har väldigt tjockt hår (ironi) får ofta stripig frisyr. Jag skulle inte klara mig länge utan torrschampo. Perfekt att spraya i andra, eller i ibland tredje, dagen utan hårtvätt. Tack Körven för det tipset!

    SvaraRadera
  2. Fresh!!
    Hemma hos mig har torrschampot fått ett uppsving. Min synthlugg klarar sig inte utan den.

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt aldrig testat torrschampo. Bara sådan där dustit. Det kanske är lite samma? Dustit är en räddare i nöden ibland minst sagt.

    SvaraRadera
  4. Haha, jag brukar tvätta bara luggen jätteofta. Den blir ju ävkligast av spray m.m.

    SvaraRadera