måndag 11 april 2011

Free stuff och tanken på att sluta diska hela livet

Två nya grejer:

1. Jag har blivit medlem i den där word of mouth-historien Buzzador och nu har jag fått mina första testprodukter. Natusan babyolja och babytvål. Förutom alla de här miniförpackningaran fick jag ett par stora, fast de är redan uppkorkade och i användning.

Min uppgift är att dela ut de små flaskorna till folk jag känner (företrädesvis folk med barn) samt att på något vis berätta vad jag tycker om prylarna. Here goes berättandet: babyoljan är som vilken babyolja som helst. Den är bra, men jag kan inte säga att jag skulle köpa den över någon annan olja. Fast nu kommer jag att göra det, eftersom det i Buzzadorpaketet även medföljde rabattkuponger.

Babytvålen, däremot, blev en positiv överraskning. Jag har endast använt babybadskum tidigare och alltid förbannat de dåliga bubblorna. Förvsinner för snabbt. Men de här bubblorna, på babytvålen, var mycket bättre. Höll hela badet and then some.

Babytvålen får fem björnar av fem möjliga.

2 (som i den andra nya grejen): I morse fattade jag ett exekutivt beslut över vår disksituation. Sedan diskmaskinen pajade för fyra (?) månader sedan har jag diskat cirka 92 procent av all disk i hushållet. Därför får jag nu (i och med det exekutiva beslutet) mandat att välja ut en ny diskmaskin och betala för den med våra sparpengar.

Krav på den nya diskmaskinen:

* Den ska levereras hem till oss.
* Den som levererar den ska installera den samt ta med vår gamla diskmaskin när hon/han lämnar oss.

Ps: Natusan, om ni vill köpa bebisbilden i inlägget för att använda i någon reklamkampanj så är det bara att mejla mig. Jag är i hög grad köpbar.

7 kommentarer:

  1. Ett sånt förträffligt rart inlägg så här på måndagsmorgonen.
    Och Natusan: jag har inga söta bäbisar med bubblor på huvudet längre, men är köpbar till den så milda grad att ni kan få mig med bubblor på huvudet. Svar till: overviktig_41aring@mutvillig.com

    SvaraRadera
  2. Å vad jag drömmer om diskmaskin. Jävla colombiakök som inte överhuvudtaget är byggda för att klämma in en sådan någonstans.

    SvaraRadera
  3. Diskmaskin, ja vilken dröm! Känns som om man diskar hela hela tiden runt vissa dagar. Men min stora invändning är ljudet. Vi har så öppen planlösning att det känns som om man skulle störa ihjäl sig på diskmaskinssurret. Liksom när man äntligen nattat barn vill man ha det nästan sjukligt tyst och lugnt.

    SvaraRadera
  4. Diskmaskinsljud är ju världens mest rogivande! Bra beslut, Maria.

    SvaraRadera
  5. Jenny - hehe.

    Annika - jag levde med diskmaskin i blott ett par månader, men hann bli gravt beroende.

    Karin och Kalle - hittade en som enligt utsago ska vara tyst. Vi får väl se...

    SvaraRadera
  6. Hade jag varit Natusan hade jag slängt mig på luren direkt. Charmigare reklambebis får man ju leta efter.

    SvaraRadera
  7. Susanne - *hoppas*. Föräldrapenningen only gets me so far (cirka fem dagar in i månaden...).

    SvaraRadera