söndag 3 april 2011

Ett två tre, nu slutar jag hålla på och hålla på?

Mitt lynne i dag, alltså. Först superdeppen, sedan kom jag på att vi ska kolla på Harry Potter i kväll och då blev jag så glad att jag hoppade lite på stället.

Sedan träffade jag på några från Slynkören och fick frågan om jag slutat i kören och då fick jag grav ångest för att jag missat flera rep + ett gig, för jag VILL ju vara med i Slynkören och jag vill verkligen att de som är med i Slynkören ska tycka om mig, för jag tycker att de är så himla tuffa och bra och roliga och jag blir helt stel och tråkig i deras sällskap.

Och nu får jag tamejfan ta mig i kragen, känner jag.

SLUTA NOJA BÖRJA LEVA LITE?

3 kommentarer:

  1. Ja! Gört!! Och DU är tuff och bra och rolig ju!

    Och ang tidigare ångestinlägg osv. Du är inte ensam om att känna så. När vi fick barn för sex år sen fick jag en identitetskris deluxe. Fy fan vad jobbigt det var. Jag visste inte hur eller vem jag skulle vara, hur jag skulle kunna fortsätta vara jag och samtidigt mamma, hur jag skulle vara mot min snubbe, om jag skulle fortsätta göra nåt kul/vara snygg/orka skämta eller om jag bara skulle köra tvättmaskiner och bära bebis och gnälla. Det tog ett tag innan jag fick ihop det och kunde kombinera mammagrejen med den jag är. Det var skitjobbigt men det gav sig.
    Min man hamnade i samma kris när han gick hem och var pappaledig så då förstod vi varandra rätt bra och jag fattade vad han gick igenom.

    Så du. Härda ut. Det blir bättre. Förklara för Nils hur det känns och att du inte ens trivs med att vara sådär men att det är lätt att hamna i bitter-trötthets-träsket.

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. DJ - puss!

    Karin - alltså ÅH vad jag alltid får bästa peppen från dig. Jag önskar att du också hade en blogg som du angstade ur på ibland så att jag kunde få försöka återgälda.

    SvaraRadera