söndag 10 april 2011

En söndag

Min farfar är 82 år och har lite svårt att gå. I dag åkte han, min pappa och min faster bil från Värmland till Göteborg i cirka fyra timmar (pappa körde lite fel) för att kolla när Degerfors IF mötte Qviding i en Superettanmatch. Kan de vara degerfors IF:s mest hängivna fans?

De kom förbi hos oss också, såklart. Jag bjöd på grekisk sallad, och även om farfar undrade vad såväl det vita (fetaost) som det blå (oliver) var för någonting så tror jag att maten föll i god jord.

Jag har också sprungit en halvmil, städat delar av lägenheten och badat i dag. Och nu ska jag, enligt nya Filter, äntligen få svar på den där frågan som ligger och skaver. All and all en BRA söndag.

Ps: Bossa mår bättre i dag, tror vi. Febern är borta och hon har varit lite glad mellan varven. Hon vill dock fortfarande inte äta. En superläglig grej är morgondagens sedan länge inplanerade BVC-besök med tillhörande läkarundersökning.

6 kommentarer:

  1. jag vågar inte läsa den där artikeln, tidningen ligger och tittar på mig bredvid sängen...

    SvaraRadera
  2. Hur fort springer du halvmilen, Maria. *från hon som väljer de lätta frågorna om livet*

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack :) Roligt att se vilka det är som läser egentligen!

    SvaraRadera
  4. Ola - jag har inte heller vågat än. Men kaffe till veckan så att vi kan prata om det?

    Jenny - i går sprang jag på 27 och en halv. Det var rekord på "min" runda.

    Linnea - hej!

    SvaraRadera
  5. kaffe onsdag runt halv 5 på bar doppio?

    SvaraRadera
  6. Ola - låter som en plan! Ses där och då.

    SvaraRadera