lördag 30 april 2011

En lördag

Mm, den här dagen.

Först hjälpte jag Liselott och Stefan att flytta ut från huset de sålt och fick uppleva något jag aldrig beträtt förut: soptippen.

ÄLSKAR hur det var där. Jättemånga, alltså köbildningsmånga, människor som svettades med att sortera sina sopor. Icke brännbart där, hela möbler till Emmaus, elavfall i båset och farligt_avfall till personen bakom disken. Kände så bra saker. Folk orkar! Folk bryr sig!

Och att bära flyttlådor sedan... Är jag konstig som gillar det? Att ta i och bidra till en nystart, liksom. Gott.

Sedan drog jag hem i rask takt och hängde med Nils, Bossa, Ylva, Widy och Marre. Det är så kul att se hur Bossa och Marre (tre månader äldre) "växer ikapp". *hoppas på ett quarter Balinese grandchild om sisådär 29 år*

Sedan, då? Kan det bli bättre, liksom?

Johodå, för då svängde jag ihop ett par club sandwiches till mig och Nils. Smakade lite som en festival, kan jag säga.

Nu: lite dataspel och sedan Six Feet Under. Golördagpåer!

3 kommentarer:

  1. Har du aldrig varit på tippen? Var slänger ni era grejer? :-)

    SvaraRadera
  2. I soprummet juuu. (Har ingen bil, bor mitt i stan = svårt att ta sig till tipp...)

    SvaraRadera
  3. Japp, lite konstigt att gilla att bära flyttlådor. Men bra för alla dina vänner att veta innför framtida flyttar.

    SvaraRadera