måndag 25 april 2011

Men är det inte tänkt att man ska oroa sig hela tiden ett tag till?

Det är lite klurigt det här. Bossa är inne i en helt enormt glad period. Helgen som gick var tydligen (enligt mina föräldrar som bodde med henne) en enda skrattfest och dagen i dag har sett ut så här:




Alltså, man måste nästan träffa henne för att förstå, men det finns ingen ände på hur extremt roligt det är attt leva för Bossa nu. Hon skrattar HELA tiden. En enda gång gnällde hon i dag och det löste sig så fort hon fick mat. Vi har kunnat TA MED HENNE ut bland folk och inte behövt oroa oss en sekund över hur lång tid det tar att ta sig hem. Hon äter massa och har sovit bra (nåja) flera nätter i sträck och allting känns bara liksom... bra.

Nu undrar jag:

* Kan det verkligen vara så här roligt med bebis?
* Är det här vad folk snackar om som "den mysiga bebisbubblan"?
* Ska inte livet vara jobbigt?
* Vad ska jag noja över om jag inte får gnälla över hur tufft och ofta orättvist allt är?
* Kommer jag att tvingas möta mig själv på ett helt nytt sätt nu?
* Och: när kommer det här inlägget att slå tillbaka med full kraft och skratta mig i ansiktet?

7 kommentarer:

  1. Skit i det och gilla hur det är just nu! :)

    SvaraRadera
  2. Så här roligt är det periodvis att ha barn!
    Passa på att njuta av det nu.
    Det kommer fler jobbiga perioder.
    Det kommer fler superhärliga perioder.
    Så njut nu!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tror hon bara känt sig lite purken och sur för att det varit så taskigt väder så länge och nu när solen kom släppte det!

    SvaraRadera
  4. Analysera inte så förbannat, söta du! Njut av henne så länge det varar. Snart har du en pre-pubertal tioåring och de är inte fullt så charmiga.

    SvaraRadera
  5. Tror att hon kommer vara såhär glad ganska länge nu.

    SvaraRadera
  6. Olga, Ting och Jenny - jag ska försöka njuta av det all I can. Är dock fortfarande så kolikskadad att jag bara väntar på nästa gråtfest. När går det över?

    Linn - hoppas!

    SvaraRadera
  7. Det har jag ingen aning om, men kolik lär hon väl garanterat inte få igen??

    SvaraRadera