måndag 18 april 2011

Close, but no cigar

Tretti.se levererade två män som i sin tur levererade den här skönheten. Nu står den där och frestar. Frestar och lockar i all sin oåtkomlighet. Vi kan nämligen inte använda den än, för (och nu citerar jag de som installerade): "jag måste flytta ballofixen från varm- till kallvatten". Och med "jag", menar jag en rörmokare.

Tydligen är det här ett mycket litet ingrepp, så enligt installationskillarna ska det "gå snabbt och inte kosta särskilt mycket". Men mitt första försök säger något annat. Ringde den rörmokare som ligger allra närmast oss (cirka 100 meter bort) och fick veta att:

"Nej, jag har inte tid alls för det."
"Jahaaa, alltså aldrig någonsin?" försökte jag.
Varpå rörmokaren förklarade att "nä, alltså jag gör större jobb än så".

Misstänker att det här kommer att bli som att hitta en taxichaufför som är beredd att ta en körning på ett kvarter.

3 kommentarer:

  1. Vid två olika tillfällen har jag blivit utskälld på Landvetter flygplats av taxichaffisar för jag bara velat åka därifrån och hem. Dvs, Landvetter centrum.
    Schysst servicenivå.

    SvaraRadera
  2. men hur går det med maskineriet??! Hittar du någon som fixar den där ballofixgrejen? Det verkar ju inte klokt att du ska behöva ringa runt till en massa ställen för att det är ett för litet jobb... sedan när fick rörmokare storhetsvansinne??? väntar med spänning på utvecklingen! kram

    SvaraRadera
  3. Jenny - ja, men excu-huuu-use me för att jag ber om att få betala dig för de tjänster du erbjuder. Djiiises.

    Nina - Nja, jag kanske fick tag på en som kanske kan göra det nästa tisdag. Han skulle (kanske) ringa mig i dag. Känns lite sådär... Önskar att jag kände en rörmokare i Gbg. Eller kan man kanske googla och göra det själv?

    SvaraRadera