onsdag 20 april 2011

Andra bra saker för förståndet: laga mat, sy om kläder, få luggen klippt

Men! En sådan fixardag det varit.

Först lagade jag den här muggen, vars öra trillat av.

Sedan kom Mats och bytte blandare. Tack vare den lilla mojängen på kranens framsida kan vi nu med gott samvete använda vår nya diskmaskin.

Därefter lämnade jag in skor på klackning. Ett par fick jag tillbaka nästan på en gång.

Få saker fyller mig med lika stor tillfredsställelse som att fixa what was broken. En sak är det här: att skriva klart bokrecension nummer två så att jag har ryggen fri när jag åker iväg på påsklov till Köpenhamn med Nils i övermorgon. Och det ska jag göra nu. Skriva klart bokrecensionen, alltså. Med ett glas gött till.

3 kommentarer:

  1. ...och vart kan man läsa den första bokrecensionen?
    Länk?

    SvaraRadera
  2. Den finns inte på länk. Inte publicerad heller. Men om du vill kan jag skicka den till dig?

    SvaraRadera
  3. Åhh det vore jättesnällt
    ola.jakobsson@sweco.se

    SvaraRadera