torsdag 21 april 2011

27 dresses

Ibland undrar jag vad jag gjorde med alla mina pengar förut. Jag menar pre-bebis hade jag dels mer inkomst (cirka dubbelt så mycket inkomst) och lägre omkostnader vad gäller hyra/bolån osv. (cirka en fjärdedel mot nu). Eftersom vi klarar oss helt okej nu så borde vi ju tidigare haft mellan en och två miljarder över varje månad ungefär. Men nej?

Nu vet jag vad jag gjorde med cashen förut. Köpte klänningar. Inför Köpenhamnsresan tänkte jag "rota lite" bland plaggen jag la undan när jag blev gravidfet och HERREJÄVLAR vad jag har mycket klänningar. I princip samtliga second hand och köpt på resor eller Beyond retro i Stockholm och Göteborg.

Nu vill jag säga två saker:

1. Är jag Elsa Billgren?

2. Här kommer ett fashion for nothing-tips: bli gravid, gå upp 30 kilo i vikt, lägg undan alla plagg du gillar eftersom det är för deprimerande att se dem, glöm att du äger fina plagg, föd ut ungen, bli smalare, ta fram plaggen, GLÄD DIG över din nya fina garderob.

Här var det klänningar! Klänningar var det här:


1 kommentar:

  1. vilket fint påskägg du fick! och hittade det i din egen garderob med!

    SvaraRadera